door 29111946 May 19, 2011 om 22:39
Geldzaken & recht

Huursubsidie

Ik ben gescheiden, mijn zoon van 28 jaar woont bij mij in.
Zijn inkomen is 4000 brutto per jaar.
Mijn inkomen is 21.600 brutto per jaar.
Mijn huur is 490 per maand.
Heb ik dan recht op huursubsidie?
En valt mijn zoon onder een partner?

6238 31 Rapporteer

kiran
door kiran - May 19, 2011 om 23:15
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@29111946

Ja / alle inkomsten optellen
Klik hier: huurtoeslag

beorn
door beorn - May 19, 2011 om 23:18
66 Antwoorden / 1 Vragen

Naar alle waarschijnlijk komt u inderdaad in aanmerking voor huursubsidie.

Op onderstaande site kunt u een proef berekening uitvoeren om te zien waar u globaal recht op kunt hebben.

Proef berekening huursubsidie.

veel succes,
Beorn

gijsvogel
door gijsvogel - May 20, 2011 om 00:54
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 20 mei 2011, 00:52]
Lijkt mij stug dat iemand van 28 jaar een jaarinkomen heeft van 4.000,- euro????

Me too, maar je weet het zo net maar niet...
maar bedankt voor de aanvulling!

ol
door olda - May 20, 2011 om 14:11
19 Antwoorden / 4 Vragen

Een 28 jarige met zo een laag inkomen begrijp ik niet.
Maar goed, stel dat het zo is. Heeft u een pc, dan kunt u alles berekenen op de website van de belasting dienst.
Verder moet er bij uw verhuurder (woningcorporatie) iemand of een afdeling zijn , die u kunnen helpe/berekenen/aanvragen.

Heeft u geen pc, da hebben de bibliotheken dat tegenwoordig.
En uw 28-jarige zoon, mag wel wat doen voor de kost, dus die kan meehelpen met uitzoeken. Het is echt niet zo moeilijk hoor!!, als u meer dan een bepaal bedrag aan spaargeld hebt, mag er geen huursubsidie verstrekt worden, uiteraard weer afhankelijk van de leeftijden en samenstelling gezin. Kom op een beetje assertiever zijn.

moeder56
door moeder56 - May 20, 2011 om 15:30
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=29111946 schreef op donderdag 19 mei 2011, 22:39]Ik ben gescheiden, mijn zoon van 28 jaar woont bij mij in.
Zijn inkomen is 4000 brutto per jaar.
Mijn inkomen is 21.600 brutto per jaar.
Mijn huur is 490 per maand.
Heb ik dan recht op huursubsidie?
En valt mijn zoon onder een partner?

Als die 4000 bruto een foutje is maar 40.000 moet zijn heeft u geen recht op huursubsidie

gijsvogel
door gijsvogel - May 20, 2011 om 15:34
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=29111946 schreef op donderdag 19 mei 2011, 22:39]
En valt mijn zoon onder een partner?

Valt niet onder een partner lijkt mij, maar misschien wel mee te rekenen bij het verzamelinkomen.
Misschien iets waar de voorgaande experts over heen hebben gelezen, dus ik leg m nog een keertje voor.

Dit heb ik er elders over gevonden:
[Quote]Verzamelinkomen

Als u huurtoeslag aanvraagt, moet u het verzamelinkomen opgeven van u en uw eventuele partner. Ook wordt rekening gehouden met het inkomen van andere medebewoners. Heeft u inwonende kinderen tot 23 jaar? Dan telt alleen het inkomen boven €4.451 mee. Het verzamelinkomen is terug te vinden op de meest recente (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting. Als er geen belastingaangifte is gedaan, staat het bedrag ook op uw laatste jaaropgaaf. U kunt dit ook navragen bij uw werkgever of uitkeringsinstantie. [/Quote]
het stuk vermeldt niet wat met inkomen boven 23 jaar gebeurt, en ik heb er zelf te weinig kaas van gegeten... dus zodoende nog even de *kick

fi
door fisbel - May 20, 2011 om 15:38
851 Antwoorden / 3 Vragen

Op grond van de verstrekte gegevens komt u in aanmerking voor huurtoeslag. Het maakt hierbij geen verschil of uw zoon als partner zou worden meegerekend of als medebewoner. De twee inkomens opgeteld zijn maatgevend.

toselien
door toselien - May 20, 2011 om 15:41
12 Antwoorden / 5 Vragen

Bel even (gratis) naar 0800-0543 en druk op de keuzetoets "Toeslagen". De Belastingmedewerker kan u precies vertellen waar u recht op heeft.
Houd zowel het BSN van uzelf als uw zoon bij de hand, dan kan alles eenvoudig worden nagekeken en krijgt u meteen antwoord op uw vraag.
Hebben u en uw zoon wel beide Zorgtoeslag ?
Bovendien, wat hierboven al eerder is opgemerkt, is het eenvoudig om op www.toeslagen.nl een proefberekening te laten doen.
Succes.

de
door decuup - May 20, 2011 om 15:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft recht op huursubsidie als uw gezamelijk inkomen in 2011 onder de grens van € 29.350.- blijft. Let op! Als u nog aftrekposten heeft is dat van invloed op uw inkomen, mogelijk is dat positief voor u.

Tip: vraag na of er in uw gemeente een instantie is die u, meestal gratis, van dienst kan zijn.

Succes

ka
door katelijntje - May 20, 2011 om 15:46
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zit in dezelfde situatie, heb een dochter van 23. Zij heeft een baantje. Haar inkomsten worden bij mijn inkomen bijgeteld. De eerste 4000 euro (kan ook 4400 euro zijn) zijn vrijgesteld.
Het maakt in dus niet uit of er een partner of een thuiswonend kind tot uw huishouden behoort. u zal huurtoeslag krijgen, maar hoeveel kan ik u niet zeggen.Zal u na moeten vragen bij de belastingdienst. En u zal het zelf aan moeten vragen

birdies
door birdies - May 20, 2011 om 15:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........het stuk vermeldt niet wat met inkomen boven 23 jaar gebeurt......... Boven de 23 jaar wordt het inkomen van een volwassen kind volledig mee geteld voor vaststelling huurtoeslag.

Lijkt mij stug dat iemand van 28 jaar een jaarinkomen heeft van 4.000,- euro????

fi
door fisbel - May 22, 2011 om 00:13
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=katelijntje schreef op vrijdag 20 mei 2011, 13:17]Ik zit in dezelfde situatie, heb een dochter van 23. Zij heeft een baantje. Haar inkomsten worden bij mijn inkomen bijgeteld. De eerste 4000 euro (kan ook 4400 euro zijn) zijn vrijgesteld.
Het maakt in dus niet uit of er een partner of een thuiswonend kind tot uw huishouden behoort. u zal huurtoeslag krijgen, maar hoeveel kan ik u niet zeggen.Zal u na moeten vragen bij de belastingdienst. En u zal het zelf aan moeten vragen
Informatie van de Belastingdienst:
Hebt u, of heeft uw toeslagpartner of 1 van uw medebewoners een (pleeg)kind jonger dan 23 jaar met inkomen? Geeft dit inkomen aan ons door. Alleen inkomen boven de € 4.341 tellen wij mee voor de huurtoeslag. Studiefinanciering telt niet als inkomen.

Conclusie: Uw dochter is 23 jaar. Haar inkomen wordt dus volledig bij uw inkomen geteld.

tenormin
door tenormin - May 22, 2011 om 19:54
16867 Antwoorden / 108 Vragen

29111946, Wilt u zo goed zijn te bevestigen dat U geen type fout heeft gemaakt met invullen bedrag van maandinkomen zoon? Want € 333.00 bruto per maand kan ik nergens vinden als "inkomen" zoals bijstand etc. Hartelijk dank als u mijn wedervraag even wilt en kunt beantwoorden.

tenormin
door tenormin - May 22, 2011 om 20:00
16867 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=olda schreef op vrijdag 20 mei 2011, 14:11]Een 28 jarige met zo een laag inkomen begrijp ik niet.
Maar goed, stel dat het zo is. Heeft u een pc, dan kunt u alles berekenen op de website van de belasting dienst.
Verder moet er bij uw verhuurder (woningcorporatie) iemand of een afdeling zijn , die u kunnen helpe/berekenen/aanvragen.

Heeft u geen pc, da hebben de bibliotheken dat tegenwoordig.
En uw 28-jarige zoon, mag wel wat doen voor de kost, dus die kan meehelpen met uitzoeken. Het is echt niet zo moeilijk hoor!!, als u meer dan een bepaal bedrag aan spaargeld hebt, mag er geen huursubsidie verstrekt worden, uiteraard weer afhankelijk van de leeftijden en samenstelling gezin. Kom op een beetje assertiever zijn.

Olda, daarom stel ik TS mijn vraag, ik kan geen inkomen bedenken dat bruto zo laag is; ook geen uitkering. Tenzij, zoals in mijn geval was, ik ondanks lager inkomen ik geen huursubsidie kreeg omdat mijn man Engelsman was. Buitenlanders (hij was wel 35 jaar in Nederland) krijgen geen huursubsidie. Heeft de zoon misschien ook ander dan de Nederlandse nationaliteit?

ka
door katelijntje - May 22, 2011 om 22:35
28 Antwoorden / 3 Vragen

fisbel zondag 22 mei 2011, 00:13

katelijntje schreef op vrijdag 20 mei 2011, 13:17
Ik zit in dezelfde situatie, heb een dochter van 23. Zij heeft een baantje. Haar inkomsten worden bij mijn inkomen bijgeteld. De eerste 4000 euro (kan ook 4400 euro zijn) zijn vrijgesteld.
Het maakt in dus niet uit of er een partner of een thuiswonend kind tot uw huishouden behoort. u zal huurtoeslag krijgen, maar hoeveel kan ik u niet zeggen.Zal u na moeten vragen bij de belastingdienst. En u zal het zelf aan moeten vragen

Informatie van de Belastingdienst:
Hebt u, of heeft uw toeslagpartner of 1 van uw medebewoners een (pleeg)kind jonger dan 23 jaar met inkomen? Geeft dit inkomen aan ons door. Alleen inkomen boven de € 4.341 tellen wij mee voor de huurtoeslag. Studiefinanciering telt niet als inkomen.

Conclusie: Uw dochter is 23 jaar. Haar inkomen wordt dus volledig bij uw inkomen geteld.

Fisbel
Werkt u soms bij de belastingdienst?
Ik heb de afgelopen paar jaar geen huursubsidie gehad, vanwege het feit dat mijn dochter flink boven de 4341 euro zat op jaarbasis. En zij is pas dit jaar 23 geworden. Zal vanaf komend jaar volledig meegenomen worden bij berekening voor eventuelehuursubside. Nu wordt gekeken naar het jaaroverzicht van 2010

Het inkomen van de 28 jarige zoon van de vragensteller wordt dus ook volledig meeberekend bij het inkomen van de moeder. Zoals eerder is vermeld vind ik ook 400 euro bruto per jaar erg weinig voor een 28 jarige, Hoeveel uur werkt hij dan? Ik denk dan niet veel

ka
door katelijntje - May 22, 2011 om 22:37
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik bedoel dat de 400 euro van de zoon = natuurlijk 4000 euro bruto per jaar

tenormin
door tenormin - May 22, 2011 om 22:44
16867 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=katelijntje schreef op zondag 22 mei 2011, 22:35]fisbel zondag 22 mei 2011, 00:13

katelijntje schreef op vrijdag 20 mei 2011, 13:17
Ik zit in dezelfde situatie, heb een dochter van 23. Zij heeft een baantje. Haar inkomsten worden bij mijn inkomen bijgeteld. De eerste 4000 euro (kan ook 4400 euro zijn) zijn vrijgesteld.
Het maakt in dus niet uit of er een partner of een thuiswonend kind tot uw huishouden behoort. u zal huurtoeslag krijgen, maar hoeveel kan ik u niet zeggen.Zal u na moeten vragen bij de belastingdienst. En u zal het zelf aan moeten vragen

Informatie van de Belastingdienst:
Hebt u, of heeft uw toeslagpartner of 1 van uw medebewoners een (pleeg)kind jonger dan 23 jaar met inkomen? Geeft dit inkomen aan ons door. Alleen inkomen boven de € 4.341 tellen wij mee voor de huurtoeslag. Studiefinanciering telt niet als inkomen.

Conclusie: Uw dochter is 23 jaar. Haar inkomen wordt dus volledig bij uw inkomen geteld.

Fisbel
Werkt u soms bij de belastingdienst?
Ik heb de afgelopen paar jaar geen huursubsidie gehad, vanwege het feit dat mijn dochter flink boven de 4341 euro zat op jaarbasis. En zij is pas dit jaar 23 geworden. Zal vanaf komend jaar volledig meegenomen worden bij berekening voor eventuelehuursubside. Nu wordt gekeken naar het jaaroverzicht van 2010

Het inkomen van de 28 jarige zoon van de vragensteller wordt dus ook volledig meeberekend bij het inkomen van de moeder. Zoals eerder is vermeld vind ik ook 400 euro bruto per jaar erg weinig voor een 28 jarige, Hoeveel uur werkt hij dan? Ik denk dan niet veel

Nee, er wordt € 4000 geschreven per jaar, ook dat is geen inkomen, vandaar mijn vraag aan TS (tot nu toe geen reply) of zij type foutje heeft gemaakt. Je kunt aan een student denken, of invalide zoon, maar dan nog zou die € 4000 per jaar niet kunnen kloppen, tenzij het misschien geld is van de vader van de zoon, als bijdrage. Maar tot nu toe vraagtekens wat een echt antwoord in zoverre belemmert; ja, huursubsidie als getallen kloppen, nee, indien type fout.

ka
door katelijntje - May 22, 2011 om 22:59
28 Antwoorden / 3 Vragen

Bridgen
Het is inderdaad een ? wat de zoon doet: werken, invalide. ? Een 28 jarige als student vind ik tever gezocht. De vader is geen "alimentaie" of bijdrage meer schuldig aan kinderen ouder dan 21 jaar. Dus die vlioeger gaat fus niet op.
De vragenstelster zal inderdaad duidelijker moeten zijn hoe haar zoon aan zijn inkomem komt

tenormin
door tenormin - May 22, 2011 om 23:23
16867 Antwoorden / 108 Vragen

Katelijntje, ik bedoelde geen alimentatie, hoor. Ik dacht gewoon dat vader misschien de zoon iedere maand 333 euro's geeft, althans als die 4000 goed zijn. Maar tot nu toch raadsel, voor mij dan. Misschien horen we morgen iets van 29111946, wie weet.

tenormin
door tenormin - May 22, 2011 om 23:38
16867 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=kiran schreef op donderdag 19 mei 2011, 22:54]@29111946

Ja / alle inkomsten optellen
Klik hier: huurtoeslag

Kiran, dit ga ik bewaren. Ik ben nogal "achterlijk" wat betreft dingen waar je "recht" op heb en nu lees ik op je link dat ik helemaal in aanmerking kom. Alleen, ik ben voor dit jaar te laat. TS moet haar antwoord dus ook bij jou gevonden hebben. Ik bedank je in ieder geval; zou leuk zijn als 29111946 je ook een bedankje stuurt.

stacey
door stacey - May 22, 2011 om 23:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=brigden schreef op zondag 22 mei 2011, 23:38]Kiran, dit ga ik bewaren. Ik ben nogal "achterlijk" wat betreft dingen waar je "recht" op heb en nu lees ik op je link dat ik helemaal in aanmerking kom. .

Ff wake-up call dan ;-)

--Jaarlijks blijven miljoenen euros liggen omdat mensen zoals u en ik niet weten dat we er recht op hebben. Door slechts een paar vragen te beantwoorden weet u direct of u recht hebt op geld! -- klik Hier

kiran
door kiran - May 23, 2011 om 00:36
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@brigden

"Alleen ik ben voor dit jaar te laat". Hoezo?
Voor 2011 - aanvragen voor april 2012
[En die 'wake-up call' test ook ff doen ;)]

* Ter info: persoonlijk bedankje TS gehad.

tenormin
door tenormin - May 23, 2011 om 08:31
16867 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=kiran schreef op maandag 23 mei 2011, 00:36]@brigden

"Alleen ik ben voor dit jaar te laat". Hoezo?
Voor 2011 - aanvragen voor april 2012
[En die 'wake-up call' test ook ff doen ;)]

* Ter info: persoonlijk bedankje TS gehad.

Schreef toch al dat ik te dom was!. Zag inderdaad 2012 over het hoofd, merci!

door 29111946 - May 23, 2011 om 18:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=katelijntje schreef op zondag 22 mei 2011, 22:59]Bridgen
Het is inderdaad een ? wat de zoon doet: werken, invalide. ? Een 28 jarige als student vind ik tever gezocht. De vader is geen "alimentaie" of bijdrage meer schuldig aan kinderen ouder dan 21 jaar. Dus die vlioeger gaat fus niet op.
De vragenstelster zal inderdaad duidelijker moeten zijn hoe haar zoon aan zijn inkomemen. Hallo paneel leden hierbij een reaktie op jullie fijne en leerzame reacties. Op de eerste plaats bedankt voor de info naar mij toe.
Foutje inderdaad wat betreft het inkomen van mijn zoon , deze moet zijn 6.668 brutto per jaar. Al met al krijg ik 56 euro huur subsidie per mnd.Met een terugwerkende kracht vanaf 1 Jan. 2011.Helaas de jaren 2008 en 2009 en 2010 geen aanvraag ingediend.(jammer) Het formulier is danks zij jullie ingevuld en onderweg naar de belastingdienst.

Groetjes uit Limburg.

tenormin
door tenormin - May 23, 2011 om 18:57
16867 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 22 mei 2011, 23:46][quote=brigden schreef op zondag 22 mei 2011, 23:38]Kiran, dit ga ik bewaren. Ik ben nogal "achterlijk" wat betreft dingen waar je "recht" op heb en nu lees ik op je link dat ik helemaal in aanmerking kom. .

Ff wake-up call dan ;-)

--Jaarlijks blijven miljoenen euros liggen omdat mensen zoals u en ik niet weten dat we er recht op hebben. Door slechts een paar vragen te beantwoorden weet u direct of u recht hebt op geld! -- klik Hier

Wel, ik heb contact gehad met de afdeling Toeslagen. Ik ZOU ervoor in aanmerking komen als....ik vroeger in mijn 40-jarige werkleven niet altijd wat opzij zou hebben gelegd en nu dus "teveel - lees € 10.000" over de limiet zit. Eigenlijk, achteraf gezien loont sparen niet; aan de andere kant hoef ik tegen niemand dank je wel te zeggen. Ik ga auto(tje) kopen; kom ik volgend jaar in aanmerking. Gemeen, he?

stacey
door stacey - May 23, 2011 om 19:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=brigden schreef op maandag 23 mei 2011, 18:57]
Wel, ik heb contact gehad met de afdeling Toeslagen. Ik ZOU ervoor in aanmerking komen als....ik vroeger in mijn 40-jarige werkleven niet altijd wat opzij zou hebben gelegd en nu dus "teveel - lees € 10.000" over de limiet zit. Eigenlijk, achteraf gezien loont sparen niet; aan de andere kant hoef ik tegen niemand dank je wel te zeggen.
Ik ga auto(tje) kopen; kom ik volgend jaar in aanmerking. Gemeen, he?

Nee hoor, gelijk heb je ;-)
Alleen telt voor sommige dingen de waarde van de auto dan ook weer mee.......

tenormin
door tenormin - May 23, 2011 om 19:32
16867 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 23 mei 2011, 19:06][quote=brigden schreef op maandag 23 mei 2011, 18:57]
Wel, ik heb contact gehad met de afdeling Toeslagen. Ik ZOU ervoor in aanmerking komen als....ik vroeger in mijn 40-jarige werkleven niet altijd wat opzij zou hebben gelegd en nu dus "teveel - lees € 10.000" over de limiet zit. Eigenlijk, achteraf gezien loont sparen niet; aan de andere kant hoef ik tegen niemand dank je wel te zeggen.
Ik ga auto(tje) kopen; kom ik volgend jaar in aanmerking. Gemeen, he?

Nee hoor, gelijk heb je ;-)
Alleen telt voor sommige dingen de waarde van de auto dan ook weer mee.......

He bah, jij weet me telkens weer te torpederen, grapje. Is dat echt zo? Wordt het echt Big Brother is watching you?

stacey
door stacey - May 23, 2011 om 20:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=brigden schreef op maandag 23 mei 2011, 19:32]

He bah, jij weet me telkens weer te torpederen, grapje. Is dat echt zo? Wordt het echt Big Brother is watching you?

Is het al ;-)

Maar volgens mij moet je waarde auto invullen als je kwijtschelding voor hoogheemraadschap aanvraagt en heb je dikke cabrio voor de deur staan krijg je voor zover ik weet geen kwijtschelding ........
En volgens mij geldt dat ook voor kwijtschelding gemeentebelasting en voor wat gemeente toeslagen geloof ik ook, verkoop je Dure auto maar dan, dan heb je geld genoeg om te betalen of niet je hand op te houden is de denkwijze.........

Feitelijk ook beetje logisch anders draait de gemeenschap op voor de financiering van jou dure auto wel beschouwd..........

Maar sparen loont alleen nog in een oude zweetsok onder je matras ;-)

birdies
door birdies - May 23, 2011 om 20:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Maar sparen loont alleen nog in een oude zweetsok onder je matras ;-)........

Zou voor alle zekerheid een schone sok nemen, voordat het papier aangetast wordt door het zweet.;-) En er moet natuurlijk niet in je huis worden ingebroken, maar in dat geval zou ik het toch in stinkende zweetsokken stoppen, heb je kans dat hij de buit niet mee neemt.

@bridgen: ach, om nou te zeggen dat sparen niet loont? Je zit ver over het toegestane spaargeld heen, daar kan geen zorgtoeslag tegen op. Ik vind het overigens wel terecht dat je in dergelijke gevallen geen toeslag ontvangt, want in principe heb je dat helemaal niet nodig.

stacey
door stacey - May 23, 2011 om 20:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 mei 2011, 20:32]........Maar sparen loont alleen nog in een oude zweetsok onder je matras ;-)........

Zou voor alle zekerheid een schone sok nemen, voordat het papier aangetast wordt door het zweet.;-) En er moet natuurlijk niet in je huis worden ingebroken, maar in dat geval zou ik het toch in stinkende zweetsokken stoppen, heb je kans dat hij de buit niet mee neemt.

.
Mijn gedachte was dat een inbreker ver uit de buurt van zweetsokken zou blijven..........vandaar ;-)

tenormin
door tenormin - May 23, 2011 om 21:02
16867 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 23 mei 2011, 20:22][quote=brigden schreef op maandag 23 mei 2011, 19:32]

He bah, jij weet me telkens weer te torpederen, grapje. Is dat echt zo? Wordt het echt Big Brother is watching you?

Is het al ;-)

Maar volgens mij moet je waarde auto invullen als je kwijtschelding voor hoogheemraadschap aanvraagt en heb je dikke cabrio voor de deur staan krijg je voor zover ik weet geen kwijtschelding ........
En volgens mij geldt dat ook voor kwijtschelding gemeentebelasting en voor wat gemeente toeslagen geloof ik ook, verkoop je Dure auto maar dan, dan heb je geld genoeg om te betalen of niet je hand op te houden is de denkwijze.........

Feitelijk ook beetje logisch anders draait de gemeenschap op voor de financiering van jou dure auto wel beschouwd..........

Maar sparen loont alleen nog in een oude zweetsok onder je matras ;-)

Haha, zou wel een dikke cabrio willen hebben! Nee, maar mijn Clio is 11 jaar en na de laatste APK werd gezegd dat ik eigenlijk...heel verhaal, wat neerkwam op meer dan 1000 euro's. Tuutje wat ik op het oog heb is nieuw 8000, zonder wegenbelasting + minstens 3 jaar geen APK. Wat ik bedoelde met sparen = als je dus niet zuinig bent geweest in je leven wordt je daar ook niet op afgerekend, integendeel, dan heb je overal recht op. Heb trouwens wel verlaging Hoogheemraadschap gekregen (maar dat is sinds kort=je herinnert je misschien dat mijn man in maart is overleden) en als je alleen bent betaal je iets minder. Maar niet lezen dat ik klaag hoor, het lijkt soms een beetje scheef in de maatschappij.