me
door merkesteyn Nov 3, 2023 om 16:34
Geldzaken & recht

ING rente compensatie

Is er nog contact met ING over de rentecompensatie? ING stelt de compensatie steeds uit, nu al misschien naar april volgend jaar. Ben 74 en wil ik nog van de compensatie kunnen genieten dan hoop ik toch spoedig wat te horen over de rentecompensatie van ons doorlopend krediet dat 20 jaar heeft gelopen (van af 2001).

5985 6 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Nov 3, 2023 om 16:52
517 Antwoorden / Vragen
br
door bravehenk - Nov 3, 2023 om 17:57
206 Antwoorden / 0 Vragen

Heb de conpensatie al in maart gehad van ING.
Had je alwel aangemeld bij ING vorig jaar?

marita5
door marita5 - Nov 3, 2023 om 20:53
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo merkesteyn ,

Wanneer ontvang je bericht?

In mei 2022 hebben we de eerste compensatievoorstellen voor het Doorlopend Krediet en de Continu Limiet verstuurd. Door een nieuwe Kifid uitspraak over het rente-op-rente effect hebben we alle berekeningen moeten aanpassen. Dit aanpassen kostte helaas veel tijd en bleek complexer dan verwacht. Hierdoor hebben we de eerder gemaakte planning moeten aanpassen.

We gaan meerdere producten compenseren.

  • Doorlopende kredieten en Continu Limieten: is gestart en loopt door tot en met april 2024
  • Creditcards met Gespreid betalen: vanaf begin 2024
  • Overige roodstand producten: vanaf tweede helft van 2024
  • Oud ING-klanten met bovenstaande producten: vanaf eind 2024 kun je je aanmelden via deze pagina

Op de compensatiepagina van jouw product lees je wanneer je product aan de beurt is. Je leest daar ook vanaf wanneer je kunt bekijken of je geld terug krijgt .

Zie deze link ( scroll ook naar beneden veelgestelde vragen )

https://www.ing.nl/particulier/lenen/compensatie-variabele-rente

Christina P
door Christina P - Mar 1, 2024 om 18:53
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb zojuist bericht gekregen van ING. Nu blijkt dat ze van de jaren 2002 t/m 2009 de gegevens niet meer hebben, ze gaan uit van berekeningen en aannames. Voor bv 2002 hebben zij in rekening gebracht  €150,24, dat had moeten zijn €149,38 een verschil van €0.86.
Nu HEB ik toevallig al mijn afschriften nog en wat blijkt? Ik heb in 2002 (verder ben ik nog niet met uitzoeken) een rentebedrag betaald van €400,55, wel even waard om goed uit te zoeken dus!

yv
door yvonne910rhodes - Mar 15, 2024 om 11:26
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Milestone Card,

Het lijkt erop dat ING de compensatie voor variabele rente op doorlopende consumptieve kredieten aan het verwerken is en dat dit proces doorloopt tot en met april 2024. Voor klanten die een doorlopend krediet hebben geopend vóór 2010, wordt aangegeven dat zij tussen september 2023 en eind april 2024 een bericht zullen ontvangen in de Mobiel Bankieren App of Mijn ING over de compensatie.

Als u tot deze groep behoort, kunt u verwachten dat u binnen deze periode geïnformeerd wordt. Het is begrijpelijk dat u, gezien uw leeftijd, spoedig duidelijkheid wilt hebben. Het kan helpen om direct contact op te nemen met ING voor een persoonlijke update over uw situatie. Ik hoop dat u snel positief nieuws ontvangt over uw rentecompensatie.