wc
door wcholm Apr 21, 2014 om 23:07
Geldzaken & recht

Ingebrekestelling

Een kennis van mij had een betalingsachterstand van 1 maand bij een financieringsinstelling. Na een herinnering alsnog vergeten te reageren. Een tweede brief ontvangen met een ingebrekestelling daarin vermeld. Op zich geen probleem. Maar ook op de envelop stond boven zijn naam in vette hoofdletters INGEBREKESTELLING. Hij woont in een klein dorp waar iedereen elkaar kent. De postbezorger zou op deze wijze op de hoogte kunnen zijn van eventuele problemen. Mijn vraag is mag een instelling dit zomaar duidelijk op een envelop openbaar maken of wordt de privacy hiermede geschonden? De kwestie is inmiddels opgelost.
Dank voor uw reactie.

921 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2014 om 23:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar was een betalingsherinnering niet voldoende, want toen werd ook nog vergeten om te betalen. Die laatste enveloppe maakte hem blijkbaar wel wakker. Dus dit werkte wel.

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2014 om 23:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn vraag is mag een instelling dit zomaar duidelijk op een envelop openbaar maken of wordt de privacy hiermede geschonden?

Antwoord: Nee. Niemand heeft de enveloppe geopend, dus wat is er geschonden? Niets.

Als iemand een blauwe enveloppe krijgt, weten toch ook dat het Belastingdienstpost betreft?
CJIB enveloppen zijn ook herkenbaar. En dan weet ook iedereen die die enveloppe krijgt dat je moet betalen of een behoorlijke fout hebt gemaakt.

In mijn ogen is dit een idee wat anderen daar nu wel van denken te kunnen gaan denken. Er is niemand feilloos.

tenormin
door tenormin - Apr 22, 2014 om 00:36
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wcholm schreef op maandag 21 apr 2014, 23:07] De kwestie is inmiddels opgelost.

Dank voor uw reactie.

Doet me denken aan dorpen waar iedereen elkaar in de gaten houd. Meest 'grappige' is wel de mededeling: de kwestie is inmiddels opgelost. Mijn gedachte is dan: waarom een opgeloste vraag stellen?

door 1953 - Apr 22, 2014 om 00:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja!

Kreeg post van STAR met koeienletters erop 'MEDISCHE GEGEVENS'

Zou de Belastingdienst dan ook geen 'blauwe envelop' meer mogen gebruiken?

Die postbezorger/bode zou ook kunnen zien dat het van een incassobureau is, zoals 'I... Justitia' en dat er een bekeuring binnenkomt, afzender CJIB e.d.

door 1953 - Apr 22, 2014 om 00:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 22 apr 2014, 00:36][quote=wcholm schreef op maandag 21 apr 2014, 23:07] De kwestie is inmiddels opgelost.

Dank voor uw reactie.

Doet me denken aan dorpen waar iedereen elkaar in de gaten houd. Meest 'grappige' is wel de mededeling: de kwestie is inmiddels opgelost. Mijn gedachte is dan: waarom een opgeloste vraag stellen?

Ons kent ons!