he
door hellenkok Jun 24, 2015 om 07:00
Geldzaken & recht

Kindgebonden budget en echtscheiding

Hallo,
Sinds 4,5 jaar ben ik gescheiden, ik heb co-ouderschap en goed contact met mijn ex. Echter over één punt komen we niet uit.
Het nieuwe kind gebonden budget. De alleenoudercombinatie korting zit nu bij het kind gebonden budget in.
Aanvankelijk storten wij het gehele kgb op een gezamenlijke kinderrekening, echter ik heb geen werk meer en het verschil in inkomen is nu groter.
Ik stort nu (voorstel van ex) €170 en hij €30. We hebben 3 kinderen 2 staan op mijn naam, dus ik krijg wel extra door een kind extra. Maar ik hou ongeveer hetzelfde elke maand over, terwijl ik veel minder inkomen heb.
Ik heb geïnformeerd bij de tussen persoon die onze scheiding destijds heeft geregeld voor een herberekening, dat alleen al kost €150. Is er een andere (goedkopere) manier om uit terekenen wat wij elk moeten storten van onze kgb?
Alvast bedankt!!

1096 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 10:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een goed contact hebt en de ex wil meewerken aan een herberekening, kunt u wellicht hier terecht.

Klik hier

he
door hellenkok - Jul 17, 2015 om 12:48
5 Antwoorden / 7 Vragen

@tijger1
Bedankt voor uw reactie, ik heb uw advies opgevolgd

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan. Ik hoop dat u het onderling goed hebt kunnen regelen.