ve
door verwijderd Aug 18, 2007 om 14:31
Geldzaken & recht

Kredietbank loopt flink te blunderen





Ik heb een probleem met de Kredietbank. Door een hoge
schuld heb ik in januari dit jaar hulp ingeschakeld bij ze. Die hulp heb ik
gelukkig ook gekregen, waar ik dankbaar voor ben. Maar sinds dit jaar mijn huur-
en zorgtoeslagen zijn stopgezet, en het Vrij Te Laten Bedrag herberekend moest
worden,  gaat het een en ander mis. Ten eerste
moet ik vanaf mei dit jaar elke maand bellen om te vragen of mijn geld is overgemaakt.
Dit moet volgens de KB elke maand op de 9e gebeuren, maar omdat “het
systeem het niet pakt”gebeurt het gewoonweg niet. M.a.w. ik moet dus elke maand
opdracht geven om mijn geld handmatig over te laten maken. Daarbij krijg ik excuses
van mijn contactpersoon. Vervolgens herhaalt het zich de volgende maar vrolijk
weer, inclusief de excuses van haar kant. Daarnaast krijg ik elke maand een
overzicht van de KB met daarop de exacte bedragen, namelijk wat bij de KB is
binnengekomen, wat is gereserveerd t.b.v. de schuldeisers en wat naar mij wordt
overgemaakt. Ik krijg van verschillede afdelingen afschriften die elkaar totaal
tegenspreken. Nu heb ik weer een afschrift gekregen waaruit blijkt dat het
spaartegoed van deze maand 356 lager is dan de vorige maand. Waar dat geld is
gebleven, Joost mag het weten, maar dat is nergens terug te zien. Nog even en
het saldo staat op nul. Ze krijgen elke maand 1600 binnen, 991 gaat naar mij en
376 gaat naar de schuldeisers, 6 euro naar de KB zelf en waar is de rest? Er is
nu zogenaamd nog maar 895 gespaard vanaf januari!! Dit klopt gewoon niet.  Om zekerheid te krijgen, heb ik dus alles terug
gerekend, vanaf het moment dat zij het eerste geld kregen van het UWV, tot op
heden. En daarbij alles wat daar tussen zat en daar is een bedrag uitgekomen,
met Excel, tweemaal berekend. En weet je wat? Het komt totaal niet overeen met
de gegevens die zij mij sturen. Mijn contactpersoon zegt steeds dat het wel
klopt, maar dat is niet zo. Ik ben de KB heel dankbaar, maar ik laat niet met
me sollen. Wat ik dus heel graag zou willen, is er toch een  bewindvoerder naar laten kijken. Maar goed,
breng ik dan alles in gevaar? Ik kan niet nog 2,5 jaren zo doorgaan, elke maand
achter mijn geld aan moeten bellen en erachter komen dat er geld lijkt te
verdwijnen. Iemand een suggestie? Alvast bedankt.







321 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo bonbonblockje,


Is uw tussenpersoon wel betrouwbaar? Er zit heel veel kaf onder het koren. Schuldsaneerder kan iedereen worden. Je hoeft er niets voor te leren of te weten. Alleen hoe je met geld moet schuiven en liefst zo ondoorzichtig mogelijk. Hoezo, niet op het juiste moment kunnen betalen? Even inkloppen op de PC, enter, en hup de betaling is gedaan. Zoek het maar vlug uit en ga zelf naar de KB en laat het u uitleggen. Nu is het nog te overzien.


Succes, Poltol

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoe zit het met de rente op u schuld dat kan behoorlijk oplopen tot wel 15% dus moet u dat wel regelmatig eerst weer er bij tellen.


Valerius

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee jij snapt het helemaal PolTol...........over domme antwoorden gesproken. Als je er geen verstand van hebt, hou dan je mond.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Poltol, Ik ben bewust naar de Gemeentelijke Kredietban gegaan in plaats van naar ern particuliere instantie. Juist vanwege de veiligheid ervan. Een particuliere instantie wil aan je verdienen en een Gemeentelijke Kredietbank niet, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn contactpersoon ook betrouwbaar is.


ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Valerius, de rente die al dan niet wordt berekend, staat op de afschriften vermeld. Elke cent die binnenkomt en uitgaat, moet gewoon kloppen. Het is dis niet zo dat het bedrag met 356 omlaag is gegaan, omdat er ineens rente wordt ingehouden. En als dat wel het geval was, had dat op het afschrift moeten staan, wat dus niet het geval is.


ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bericht van een dom ventje,


Ik had de opzet van het verhaal niet begrepen ik dacht dat er tussen de KB en bonbonblocje nog een tussenpersoon actief was. Maar de contactpersoon die genoemd wordt is dus van de KB. Ik snap het nu. Zo goed??? ;-)) Maar ........... ik zou toch maar met alle afschriften en het Excel filetje afreizen naar de KB en de contactpersoon en alles eens duidelijk uit laten leggen. Want, zoveel is mij dan wel weer duidelijk, iets gaat er daar niet goed. En het is nog altijd zo dat een gesprek oog in oog meestal meet oplevert dan bellen met die of gene. Telefoon is makkelijk te beantwoorden en ik weet het niet, het ligt aan een ander, gaat dan ook veel gemakkelijker. Dus, raap alles bij elkaar en hup naar de KB.


Heb een fijn weekend, Poltol. [was ooit blond]

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer