id
door idioot Sep 18, 2015 om 00:45
Geldzaken & recht

Kwijtschelding

Ik vraag me af of er een termijn staat voor antwoord op een kwijtschelding. Heb 7 maanden geleden een verzoek ingediend voor kwijtschelding gemeentelijke belastingen maar tot op heden horen ik en veel mensen niets, al een paar keer gebeld maar je wordt met smoesjes aan het lijntje gehouden

1028 9 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 18, 2015 om 10:42
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Klacht indienen bij gemeentelijke ombudsman. Werd de mogelijkheid tot kwijtschelding Door de gemeente we geboden?

mahadma
door mahadma - Sep 18, 2015 om 12:00
11570 Antwoorden / 51 Vragen

Is er bij de telefoontjes wel erkent dat uw aanvraag ontvangen is?

id
door idioot - Sep 18, 2015 om 12:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja daar heb ik zelfs een brief van ontvangen 2 weken na mijn aanvraag. Daarna nogmaals een brief ontvangen 3 maanden later na aanleiding van een gesprek. Nu 3 maanden later is er dus nog niets meegedaan en dat geldt niet voor mij alleen maar voor heel veel mensen in deze gemeente

mahadma
door mahadma - Sep 18, 2015 om 12:43
11570 Antwoorden / 51 Vragen

Dan is bevestigd dat uw aanvraag ontvangen is, bewaar die bewijzen.

ro
door ron530 - Sep 18, 2015 om 12:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de kwijtschelding door de gemeente aan extern bedrijf is uitbesteed dan duurt het behandelen van een kwijtschelding erg lang. Vaak wordt pas in het laatste kwartaal een beslissing genomen en die valt vaak ook nog eens nadelig.

Cookies
door Cookies - Sep 18, 2015 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=idioot schreef op vrijdag 18 sep 2015, 12:17]Ja daar heb ik zelfs een brief van ontvangen 2 weken na mijn aanvraag. Daarna nogmaals een brief ontvangen 3 maanden later na aanleiding van een gesprek. Nu 3 maanden later is er dus nog niets meegedaan en dat geldt niet voor mij alleen maar voor heel veel mensen in deze gemeente

Maakt het wat uit dan? Je hebt toch nog niks betaald? Antwoord komt echt wel een keer.

marita567
door marita567 - Sep 18, 2015 om 14:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@idioot ,

Dit verschilt per gemeente , kan lang duren .
Als uw kwijtschelding hebt aangevraagd , normaal betaald uw dan in 10 maanden mits dat uw het automatisch laat afschrijven .
Is dit niet het geval dan krijgt uw een acceptgiro om te betalen .
Echter wanneer uw nu al betaald en uw kwijtschelding word goed gekeurd , krijgt uw alles terug betaald .
Betaald uw nu niks , hou er dan rekening mee dat uw het achterstallige in 1 keer moet betalen , maar ook dit verschilt per gemeente .

id
door idioot - Sep 18, 2015 om 22:36
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat maakt wat uit want er is een termijn waarop men het bewijs van kwijtschelding naar de woningbouw moet sturen om je extra huurverhoging terug te krijgen

mo
door monica010 - Sep 19, 2015 om 22:48
71 Antwoorden / 0 Vragen

In de wet is geen termijn geregeld. Maar als u het besluit nodig hebt en het te lang vindt duren kunt u altijd een klacht indienen. Wie weet levert dat iets op.