kl
door kloes Nov 15, 2014 om 13:35
Geldzaken & recht

Lijfrente komt tot uitkering

In april word ik 65 jaar en komt er een bedrag aan lijfrente via Achmea en pensioen banksparen via ING vrij. Kan ik deze bij het aanvragen van offertes samen voegen om bemiddelingskosten te besparen of moet elk bedrag apart worden behandeld? Heeft iemand nog een gouden tip/ervaring aangaande wie momenteel het hoogste uitkeert zonder doorlopende maandelijkse extra kosten. Sommige verzekeraars blijven nl maandelijks kosten in rekening brengen. Moet ik nu al offertes gaan aanvragen ook al staat het eindbedrag nog niet vast (ivm beleggingen)?

1345 4 Rapporteer

kl
door kloes - Nov 15, 2014 om 16:12
9 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerboe schreef op zaterdag 15 nov 2014, 16:08]Kijk ook eens op de site van moneywise.nl U kunt goed de renteopbrengsten en de kosten van afsluiten van bancaire lijfrentes vergelijken. Nu al offertes aanvragen heeft geen zin want u kent de opbrengst van uw polissen nog niet zoals u zelf al aangeeft. Dat speelt pas als u de waarde over kunt dragen naar een bankspaarproduct.
Hebt u een nieuw- of oud regime lijfrenteverzekering? Het is de moeite waard om daar goed naar te kijken omdat oud regime polissen u meer vrijheid geven.

kl
door kloes - Nov 15, 2014 om 16:15
9 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerboe schreef op zaterdag 15 nov 2014, 16:08]Kijk ook eens op de site van moneywise.nl U kunt goed de renteopbrengsten en de kosten van afsluiten van bancaire lijfrentes vergelijken. Nu al offertes aanvragen heeft geen zin want u kent de opbrengst van uw polissen nog niet zoals u zelf al aangeeft. Dat speelt pas als u de waarde over kunt dragen naar een bankspaarproduct.
Hebt u een nieuw- of oud regime lijfrenteverzekering? Het is de moeite waard om daar goed naar te kijken omdat oud regime polissen u meer vrijheid geven.

Jammer genoeg een nieuw regime! Dank voor de tip van Moneywise. Zelf denk ik aan bancair ivm hogere uitkering.

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2014 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard bent u niet verplicht die vrijkomende bedragen bij ING en Achmea te laten en kunt u beide bedragen naar een derde laten overboeken waar u zaken mee gaat doen.

De gouden tip is deze. Neem een abonnement op Fiscalert, dat kost u wat u het waard vindt. Lees daarin eens uitgebreid alle artikelen over vrijvallende lijfrentes en wat daarmee te doen. Regelmatig worden banken en verzekeraars vergeleken. Er wordt in ieder geval afgeraden een levenslange lijfrente te nemen bij een verzekeraar. Aan een bancaire lijfrente heeft u het meest.

ge
door gerboe - Nov 15, 2014 om 16:17
806 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens op de site van moneywise.nl U kunt goed de renteopbrengsten en de kosten van afsluiten van bancaire lijfrentes vergelijken. Nu al offertes aanvragen heeft geen zin want u kent de opbrengst van uw polissen nog niet zoals u zelf al aangeeft. Dat speelt pas als u de waarde over kunt dragen naar een bankspaarproduct.
Hebt u een nieuw- of oud regime lijfrenteverzekering? Het is de moeite waard om daar goed naar te kijken omdat oud regime polissen u meer vrijheid geven.