fl
door flipje28 Jul 5, 2014 om 13:09
Geldzaken & recht

Loonheffing / korting

Mijn vraag is mijn partner heeft een uwv uitkering en daarnaast werkt ze voor een aantal uurtjes
op het uwv is loonheffing & algemene heffingskorting toegepast het inkomen van haar werk is minder dan het uwv moet daar dan ook loonheffing worden toegepast?

1244 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 5, 2014 om 13:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja bij meerdere verschillende inkomsten is dat juist, bij gebleken teveel loonheffing over het totaal bedrag per jaar wordt dit recht gezet met terug gave of bijbetalen . Wel dan aangifte doen..

getty
door getty - Jul 5, 2014 om 18:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bedoel je de loonheffing of toch de loonheffingskorting? Als u die laatste bedoelt, dan moet u het bij slechts 1 laten toepassen, bij die met het hoogste inkomen. Als het dubbel wordt toegepast, dan moet u terugbetalen volgend jaar.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het UWV past altijd de loonheffingskortingen toe en uiteraard houden ze ook de loonheffing in.

Bij het baantje moet dus GEEN loonheffingskorting worden toegepast en is het hele inkomen belast.

Volgend jaar wel even een aangifte invullen om te kijken of er nog iets teruggevraagd kan worden

fl
door flipje28 - Jul 6, 2014 om 09:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=getty schreef op zaterdag 5 jul 2014, 18:15]Bedoel je de loonheffing of toch de loonheffingskorting? Als u die laatste bedoelt, dan moet u het bij slechts 1 laten toepassen, bij die met het hoogste inkomen. Als het dubbel wordt toegepast, dan moet u terugbetalen volgend jaar.

dat van die korting weet ik maar wat ik bedoel is de loonheffing zelf

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2014 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja natuurlijk moet er op dat baantje loonheffing worden ingehouden. Bijverdiensten zijn niet belastingvrij.

wvanraaij
door wvanraaij - Jul 14, 2014 om 13:19
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste flipje 28, Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat je zelfs later nog bij moet betalen. De twee inkomens worden n.l. apart belast/ingehouden door werkgever/uitk.inst.. Dus beginnend bij de laagste schijf, alsof ieder je totaal jaarinkomen is. Voor je aangifte worden ze bij elkaar opgeteld en als er dan een deel in de hogere schijf valt, wordt dat deel hoger belast en moet je dat alsnog bijbetalen.
Dus even uitrekenen. En als je bij moet betalen en je vindt het bezwaarlijk om dat in een keer te moeten doen, kun je vooraftrek aanvragen en kun je het vooraf per maand (autom.) betalen. Je betaalt dan nu al het te weinig ingehouden bedrag voor volgend jaar.
Suc6.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wvanraaij

Vooraftrek vraag je al je vast belasting wilt terugkrijgen, niet als je moet betalen.