hh
door hhrvdv Apr 11, 2014 om 11:19
Geldzaken & recht

Nuon

goedemorgen,
ik heb een vraag mag nuon zomaar bij een betalingsregeling extra kosten en rekening brengen het gaat om 5 euro per keer ik heb dit nog niet eerder mee gemaakt

348 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2014 om 11:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat mag. Een afbetalingsregeling kun je tenslotte een beetje vergelijken met een lening, die is ook niet kosteloos.

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2014 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voorwaarden betalingsregeling met Nuon

U kunt een betalingsregeling aanvragen voor uw jaarafrekening, termijnfacturen en incassokosten. Aan een betalingsregeling zijn een aantal voorwaarden verbonden:

U heeft meer dan € 100,- aan openstaande rekeningen.
U betaalt minimaal € 50,- per maand af.
U betaalt de termijnen van uw betalingsregelings via automatische incasso.
U doet een aanbetaling op het totaalbedrag.
U betaalt € 5,- kosten per termijn; dit is meestal een maand.

Betaalt u een termijn van de betalingsregeling niet op tijd? Dan vervalt de betalingsregeling. U ontvangt dan een acceptgiro voor het totale bedrag. Dit bedrag moet dan zo spoedig mogelijk worden betaald.

me
door mein33 - Apr 11, 2014 om 11:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=hhrvdv schreef op vrijdag 11 apr 2014, 11:19]goedemorgen,
ik heb een vraag mag nuon zomaar bij een betalingsregeling extra kosten en rekening brengen het gaat om 5 euro per keer ik heb dit nog niet eerder mee gemaakt

Om voor u een betalingsregeling te treffen maakt NUON kosten.
Logisch dat zij deze kosten deels bij u in rekening brengen, de niet in rekening gebrachte kosten zoals, o.a renteverlies, worden door de overige klanten van NUON betaald.

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 14:25
11569 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb dit nog niet eerder mee gemaakt

Waarschijnlijk als dit uw eerste keer regeling is, is dit logisch. Als dit eerder gebeurd is, heeft u dus niet de algemene voorwaarden gelezen vóórdat u het contract tekende.

Algemeen advies: Lees eerst de voorwaarden (en vooral goed!) en dan pas tekenen, niet andersom.