br
door bryanvg89 Nov 29, 2015 om 23:13
Geldzaken & recht

Onterechte kosten opleiding Scheidegger

Naar aanleiding van het feit dat ik graag de opleiding Sportinstructie, Training en Coaching MBO Niveau 4 klasikaal wilde volgen heb ik telefonisch contact gezocht met Scheidegger. Er werd mij verteld dat deze
opleiding in September 2015 van start zou gaan waarop ik mij meteen heb ingeschreven terwijl de vrouwelijke medewerker van Scheidegger mij telefonisch heeft begeleid. De algemene voorwaarden bij het
inschrijven voor de opleiding kon ik gewoon accepteren volgens de medewerker omdat ik toch eerst een intake zou hebben voordat ik officieel aangenomen zou worden voor de opleiding. In het gesprek heb ik meteen laten weten dat ik E-learning echter niet zag zitten in verband met de begeleiding. Een dag later werd ik gebeld dat de opleiding niet van start zou gaan. Ze gaf ook aan dat de E-learning opleiding de enige mogelijkheid is (of ik zou een paar maanden moet afwachten in de hoop dat de volgende opleiding wel zou gaan starten). De opleiding is vervolgens 2x verschoven en de medewerker gaf mij aan dat er geen
mogelijkheid was om de opleiding klassikaal te volgen waarop ik besloten heb om de opleiding te annuleren. Tenslotte kreeg ik een week later een mail met het verzoek om 50% van de opleiding over te maken.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Met vriendelijke groet,
Bryan.

625 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2015 om 23:22
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Heb je ergens je handtekening onder gezet?
Heb je op internet ergens iets aangevinkt m.b.t. aanmelding?
Heb je een voice log/opname ingesproken met "Ja, dat doe ik " oid?

Als je op alles nee zegt, kunnen ze de rekening in de vuilbak storten.
Laat ze maar bewijzen, wettelijke en overtuigend, dat je je ingeschreven hebt.

Ik lees wel, dat je geannuleerd hebt, dat is me even niet helder. Ze denken nu waarschijnlijk dat ze door die "annulering" meteen effe kunnen vangen.

br
door bryanvg89 - Nov 29, 2015 om 23:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Mahadma.

ik heb de algemene voorwaarden op hun advies geaccepteerd om dat er toch eerst een intake zou plaats vinden. Ik heb de algemene voorwaarden na het ontvangen van de factuur erbij gepakt en er staat inderdaad in dat je aan kosten verbonden bent(50% van de opleiding) als je je aanmeld voor de opleiding.

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2015 om 23:56
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou je adviseren om naar het Juridisch loket te gaan, je hebt je aangemeld. Maar ze hebben herhaaldelijk de startdatum uitgesteld, wat hen toch ook "aan te wrijven is". Je hebt duidelijk gezegd dat je klassikaal wilde, dat bleek totaal niet mogelijk. Ik denk dat je er met hulp, die ik eerder noemde, wellicht met minder als 50% ervan af zou kunnen komen.

door 1953 - Nov 30, 2015 om 03:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Mondelinge overeenkomst telefonisch aangegaan. Wet Koop of Afstand van toepassing, zodat herroeping binnen 14 kalenderdagen kan worden uitgevoerd?!

U had beter - eigen onderzoeksplicht - eerst op de website de algemene voorwaarden vooraf lezen.

Had dan de aanmelding via de website verder gedaan. Enfin gedane zaken nemen geen keer bij Scheidegger.

Zoals Mahadma al aangaf professioneel juridisch inwinnen, o.a. Het Juridisch Loket o.i.d.