hagaman
door hagaman Oct 9, 2010 om 00:22
Geldzaken & recht

Overheid verdienen en wij maar betalen ?

Dames en heren, begreep ik het goed dat de nieuwe Kabinet heeft besloten om energie rekening te verhogen en met die extra geld die wij dan moeten betalen, milieuvriendelijke energie bronnen creëren ?
Dus als ik het goed begrijp kopen we straks schone energie ?
Maar we betalen ook voor de creatie/opbouw/ontwikkeling ervan? betaal ervoor, en koop het ?
Is dat niet dubbel?
Dus de overheid wil zogenaamde schone energie aan ons verkopen terwijl het van ons geld word gemaakt?
Wat vinden jullie hiervan ?

873 10 Rapporteer

holpen
door holpen - Oct 9, 2010 om 00:58
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Energiebedrijven zijn gewoon commerciële bedrijven en berekenen hun kosten door aan de klant, dus ook de kosten die ze maken voor de investeringen in het ontwikkelen van nieuwe energiebronnen. Dat geldt voor alle commerciële bedrijven, dus ook voor energieleveranciers.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 9, 2010 om 02:14
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ holpen:

We betalen nu al energiebelasting op onze energie rekening. Dat moet toch voldoende zijn om deze commerciële energiebedrijven te subsidiëren met hun streven in groene stroom ontwikkeling te investeren. Daarnaast zit een behoorlijke winst op hun producten, waar ze aandeelhouders in het verleden al vorstelijk van konden betalen en van konden investeren.

Het komt dubbelop op me over en voel me als melkkoe.

Hardware ERror MAN.

ro
door robindehoog - Oct 9, 2010 om 08:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind het ook raar,die bedrijven maken al heel veel winst,laat hun dat lekker zelf betalen.
En het is niet een paar euro maar gelijk een paar tientjes of zelfs 100 euro per jaar.

Wij blijven hier als burger overal maar op achteruit gaan ipv dat we er op vooruit gaan.

Zekerheid is nergens meer te vinden hier in dit land.

ap
door apiejoepie - Oct 9, 2010 om 08:57
130 Antwoorden / 4 Vragen

wat ik niet snap is dat de regering zich bemoeit met particulieren bedrijven
zijn toch niet voor niets geprivatiseerd en waar blijft eigenlijk het bedrijfsrisico?als het slecht gaat betaald jan met als het goed gaat betaald jantje nog steeds
zo wil ik ook wel een bedrijf opzetten

tdehond
door tdehond - Oct 9, 2010 om 08:58
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De overheid heeft weer een manier gevonden om de burgers te plukken.

marcel75
door marcel75 - Oct 9, 2010 om 13:22
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Tja ik kan niet anders zeggen dan dat als het niet opgenomen was in het regeerakkoord 1,5 miljoen Nederlanders gedemoniseerd zouden worden en buiten gesloten. En het volk heeft immers gesproken en dus willen we het (aldus het aanstaande kabinet, maar vooral de gedogers).

ro
door ron530 - Oct 9, 2010 om 13:28
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dit meer een discussiepunt dan een vraag dus verkeerde rubriek.

abarth
door abarth - Oct 9, 2010 om 17:04
845 Antwoorden / 19 Vragen

Linksom of rechtoms moet de burger en verbruiker dit betalen.
Feit is dat fossiele brandstoffen opraken en er veel CO2 wordt uitgestoten bij verbranding van fossiele brandstoffen.
Er moet dus geinversteerd worden in nieuwe energie.
Of het bedrijfsleven investeert of de overheid maar beide partijen rekenen dit door aan de verbuiker. (Wij dus)

Mijn mening is dan ook dat ik het niet leuk vindt maar wel begrijpelijk.
Wel vindt ik dat de kosten door alle gebruikers moeten worden gedeeld en de mensen die het voorafgaande jaar zgn grijze stroom/gas hebben verbruikt zwaarder belast worden dan mensen die al groene stroom gebruiken.

ro
door ron530 - Oct 9, 2010 om 17:28
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het gaat om 2 tientjes per jaar per huishouden. van die verhoging lig ik echt wakker is toch per maand 1 biertje minder.

druifje01
door druifje01 - Oct 9, 2010 om 17:38
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Misschien handig om naar discussies te verplaatsen.