na
door nanine May 11, 2007 om 20:10
Geldzaken & recht

Oxxio vs Nuon

Wij wonen in een een studentenhuis Dat opgedeeld is in een boven en beneden woning. Vorig jaar februari hebben we geprobeerd over te stappen naar Oxxio omdat deze zogenaamd goedkoper zou zijn.

Nu is het volgende gebeurd: Het benedenhuis kreeg het gas en wij (het bovenhuis) de rekening. Wij zijn nu al sins vorig jaar februari bezig omdat ons contract dus weer te laten ontbinden, omdat zij het verkeerde huis hebben aangesloten. Na een telefoontje bij Nuon bleek dat wij (het bovenhuis) ook gewoon nog gas en electriciteit van Nuon kregen.

Na veel telefoontjes heen en weer en beloftes vanuit Oxxio dat alles geregeld is kregen we nu de jaarafrekening of we nog even 2100 euro naar hun over wilde maken.

Hoe kan ik hier nu eindelijk eens vanaf komen want wij nemen niets van Oxxio af en willen dit ook niet meer.

zelfs bij het hoofdkantoor langsgaan heeft niet geholpen om dit geregeld te krijgen.

1214 1 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - May 12, 2007 om 12:23
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste nanine,

U, de bovenwoning, wilde overstappen naar OXXIO. Dit liep echter fout: OXXIO nam de levering aan de benedenwoning over en stuurde u daar de factuur over.

Ik neem aan dat de boven- en de benedenwoning dan ook ieder hun eigen meters hebben. Wat er fout is gegaan is dat oxxio het verkeerde meternummer heeft gebruikt. Indien bij aanvang van het oxxio contract de juiste meterstand van de juiste meter is doorgegeven, dan is de fout alsnog door oxxio te corrigeren.

Echter: wanneer NUON aangeeft dat zij het leveringscontract voor zowel de boven- als de benedenwoning hebben, dan heeft oxxio dubbel geblunderd. (U en de benedenburen dienen dan de NUON-nota’s te voldoen) Vraag in dat geval een kopie van het leveringscontract met NUON op en stuur deze (in copie) aan OXXIO. Er is dan geen sprake van een leveringscontract met OXXIO: OXXIO had dit contract met NUON voor/ namens u moeten stoppen. Het is aan OXXIO om eea recht te zetten en om eventueel door u aan NUON voldane betalingen ook van NUON terug te vorderen.

IJzerbroot