ge
door gebru1 Nov 6, 2013 om 08:33
Geldzaken & recht

Pensioen

ik ben 62 jaar krijg vanaf deze maand pensioen.heb een 100% wao uitkering en van onder het aticumulatie regeling ing.
nu mijn vraag ik ben gescheiden dus de helft van het pensioen gaat naar mijn ex.
mijn wao loopt door tot mijn 65 jaar. het hoogste bedrag word door deze regeling gegarandeerd dus wao. maar nu vraag ik en dat word niet duidelijk gemaakt door het pensioen fonds waar mijn pensioen geld blijft???
het lijkt mij dat het pensioenfonds een gedeelte houdt?? of mis ik iets?? als ik dat zou krijgen als ik 65 ben zou ik het nog snappen .
gr g v brummelen

625 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens heeft uw ex pas recht op een deel van uw oudedagspensioen als u 65 geworden bent en niet nu al.

Er zijn zoveel mensen die een volledige WAO hebben en daarnaast al een stuk vroegpensioen. Blijkbaar is er een regeling in die pensioenvoorziening dat u dat nu nog niet krijgt?

Normaal gesproken wordt dan het oudedagspensioen tzt verhoogd.

Maar informeer schriftelijk bij het pensioenfonds wat de regels zijn.

ge
door gebru1 - Nov 6, 2013 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het geld van mijn wao gaat naar pensioenfonds en die verekenen dat ,zeggen zu .ik blijf het raar vinden.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vaak betaalt het pensioenfonds 10% aanvulling op de WAO uitkering en loopt de opbouw van het pensioen 100% door tijdens de WAO periode. Logisch dat u dan geen vroegpensioen krijgt. Dat geldt mijns inziens ook voor uw ex.

Veel pensioenfondsen hebben spreekuren, dus maak een afspraak en leg daar uw vragen voor. Dan wordt het duidelijk.

ge
door gebru1 - Nov 6, 2013 om 15:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik val onder anticumulatie regeling ing dat houdt in dat ik nu ben net 62 geworden met pensioen ga. mijn wao uitkering is 1245 ex vakantie geld ,volgens mij kom ik daar met het pensioen niet aan.
dus volgens mij is het pensioen inc vakantie geld lager . dat houdt in dat ik het hoogste bedrag ,dus in dit geval het bedrag van het uvw/wao houd.
maar ze kunnen mij ook na div telf niet duidelijk maaken waar de rest van het geld blijft.houden hun dat in de zak?? volgens hun mag je in dit geval maar 1 uitkering hebben.mijn uitkering gaat vanaf nu naar hun toe.
g v brummelen

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wordt uw pensioen dan niet opgehoogd, zodat u op 65+ meer gaat krijgen?

Niet over bellen, daar naar toe gaan. Uw vragen op papier zetten, dan vergeet u niets.