lindatexel
door lindatexel Jan 11, 2018 om 11:15
Geldzaken & recht

Plaatselijk telefoongidsje plaatst mijn tel. nr dubbel en rekend hier geld voor.

Op Texel hebben we een telefoongidsje, dit bestaat eigenlijk uit veel reclame en de telefoonnummers van inwoners. Er staan heel veel fouten in en indertijd toen het gidsje voor het eerst  uitkwam zijn mijn gegevens en telefoonnummer zonder mijn toestemming ook in dit gidsje geplaatst. Mijn tel.nr is altijd foutief geweest, het nummer waar ik onder vermeld stond was niet mijn nummer , maar van een Duitse mevr. haar vakantiebungalow. Toenertijd was er geen mogelijkheid om dit te veranderen. Vorig jaar is het mij eindelijk gelukt om het juiste nummer ( mijn echte nummer dus) in het gidsje te krijgen. Een vermelding op een adres was gratis. Meerdere vermeldingen met 1 nummer of een adres gaat goed geld kosten. Mijn buurman schijnt al die tijd met mijn nummer vermeld te staan in hun gids, maar hij heeft alleen een 06 nummer. Ik moet nu geld betalen aan dit gidsje omdat ik mijn nummer 2 x vermeld heb staan in het gidsje?. 1 x nu juist ( dit was dus 17 jaar verkeerd vermeld) en 1 x bij mijn buurman ( op een ander adres) Dus ik krijg een gepeperde rekening die ik moet betalen, mag dit nu zo maar?Ik kan toch niet weten dat een ander ook mijn tel. nummer heeft?. Ik heb hierover gebeld met de administratie van dit gidsje en ze zeggen doodleuk dat we op 1 adres wonen ( omdat mijn buurman op Julianastraat 10 A woont en ik op Julianastraat 10.) Ik wil helemaal niet meer in dit gidje vermeld worden, van wie zijn eigenlijk de gegevens, dus mijn adres en tel. nummer en mogen ze me zomaar een rekeing sturen van de door hun gemaakte fouten?

2209 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2018 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ga ook een gidsje maken met adressen en telefoonnummers en stuur dan iedereen een rekening. Eens kijken hoeveel sufferds er zullen betalen.

Die dwazen negeert u toch gewoon?

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 11, 2018 om 12:02
7215 Antwoorden / 3 Vragen

Als u het vervelend blijft vinden neem dan contact op met de gemeente:      (Bellen helpt niet altijd)
https://www.texel.nl/mozard/!suite86.scherm0325?mPag=851&mVrg=2560&mLok=1

hutch
door hutch - Jan 11, 2018 om 12:25
4517 Antwoorden / 29 Vragen

"Ik heb hierover gebeld met de administratie van dit gidsje en ze zeggen doodleuk dat we op 1 adres wonen "

Ik begrijp niet dat u zich daar uberhaupt zorgen over maakt. Mail hen nog één keer (i.v.m. bewijs, niet telefonisch tenzij u dat gesprek kunt opnemen) dat u op 10A woont, dat u helemaal niets met nummer 10 te maken heeft en dat u absoluut niet gaat betalen. Ook dat u elke rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet. Laat u niet bang maken door een een of ander (obscuur) incassobureautje. Die gasten kunnen alléén blaffen en niet bijten.

Verder dat figuur met dat zeer lage IQ (waar hij/zij uiteraard ook niet veel aan kan doen) van dat simpele 'bedrijfje', gewoon negeren.
En voor volgend jaar gelijk afmelden, uiteraard schriftelijk, want dit soort 'bedrijfjes' zijn per definitie onbetrouwbaar.

re
door red1 - Jan 12, 2018 om 12:45
329 Antwoorden / 1 Vragen

Texel ?? Dat is dus ergens nog een achter geblaven gebied !!

Grunnen.
door Grunnen. Jan 12, 2018 om 15:34
509 Antwoorden / Vragen

In welk achtergebleven Tokkie gebied woon jij dan ?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 12, 2018 om 17:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Geen internet op Texel?
Je kijkt toch even op je pc/laptop/tablet-of mobiel in plaats van in zo'n overvloedig met advertenties gevuld blaadje.

simon55
door simon55 - Jan 13, 2018 om 11:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb gehoord dat de telefoongids eind dit jaar stopt. Ik meteen gebeld en gelijk contract afgesloten om t voort te zetten en patent erop aangevraagd. De gids was altijd graties, maar ik kieper bij iedereen n nota in de bus, zullen we effies zien hoeveel ping ping ik ophaal.

ne
door neodutchio - Jan 13, 2018 om 12:20
5167 Antwoorden / 12 Vragen

U staat dus ongevraagd met een verkeerd telefoonnummer in een gidsje. U bent er jaren mee bezig om met het juiste telefoonnummer ongevraagd er in te komen. Terwijl u dit niet wilt laat u het aanpassen en nu staat het goed. Nu krijgt u de rekening omdat er wederom een fout in staat.

Heeft u nu wel of geen toestemming gegeven om uw telefoonnnummer er in te zetten? Als u echt al jaren tegen uw zin vermeld wordt hoeft u niets te betalen. U heeft immers nergens om gevraagd.