Vragen over Geldzaken & Recht

Lh
Lhommequipetille - Nov 26, 2018 om 13:05
Geldzaken & recht

Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond

Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull  Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman  wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer

fu
fuego300 - Nov 26, 2018 om 16:12
Geldzaken & recht

Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?

Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.

Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy. ... Lees meer

Wo
Wolfscabinet - Nov 26, 2018 om 17:33
Geldzaken & recht

Gesjoemeld met mijn uren

Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e ... Lees meer

anita555
anita555 - Jun 22, 2017 om 22:32
Geldzaken & recht

Hoeveel contant geld mag je belastingvrij storten op de bank?

Ik heb een bedragje contant geld thuis wat eigenlijk op de bank hoort te staan op een spaarrekening en vraag me af hoeveel ik in één keer kan storten zonder dat de belastingdienst om de hoek komt kijken. Lees meer

le
leemdijksmilde - Nov 22, 2018 om 14:11
Geldzaken & recht

ING zet continue limit om in doorlopend krediet

Hoi

Vandaag kregen we een brief van de ING dat met ingang van januari 2019 het niet meer mogelijk is om 'rood te staan' op de gewone betaalrekening (ze noemen dat 'Continue Limit') en dat in plaats daarvan er automatisch een Doorlopend Krediet komt. En uit de verklaring blijkt dat dit gedaan wordt om te stimuleren dat "de lening (wat rood staan natuurlijk is, je betaald er rente over ) ... Lees meer

eddopeddo
eddopeddo - Nov 26, 2018 om 22:03
Geldzaken & recht

Ondanks bel-me-niet register toch lastig gevallen

Ondanks mijn registratie bij het belmeniet register word ik regelmatig toch gebeld door bedrijven. Vanavond weer.. door actua vastgoed.
Wederom werd mij, nadat ik had aangegeven niet meer gebeld te willen worden, verzekerd dat ze mijn gegevens zouden verwijderen. Maar na een aantal maanden bellen ze gewoon weer.
Dit is nu al de derde keer en het is echt irritant.

Weet iemand h ... Lees meer

mathijs_b
mathijs_b - Jan 23, 2018 om 13:50
Geldzaken & recht

ING schaft TAN code af.Hoe moeten mensen zonder GSM betalen?

ING gaat de (papieren) TAN code afschaffen. Dat gaat voortaan met een app! Ik bemerk een lichte paniek bij veel ouderen. Ze hebben net met heel veel moeite Internet onder de knie gekregen en nu moeten ze "aan de smartphone". Maar.... hun fijne motoriek laat dat vaak absoluut niet meer toe! Dat kleine schermpje is al moeilijk, laat staan daar ook nog eens op gaan typen..... Verder is de aanschaf ... Lees meer

Ea
Eagel1973 - Jul 27, 2016 om 01:02
Geldzaken & recht

Wanneer komt nu mijn zaak voor de rechter

In 2015 reed ik op mijn scooter, ja ik was toen 42 jaar, rond 2 uur in Gouda. Ik was op zoek naar een shoarmazaak die open was. Ik was net klaar met werken en wide eigenlijk nog wat eten. Ik zag een witte bestelauto rijden en dacht dat deze wel eens van een shoarmazaak zou kunnen zijn. Ik bedacht me even om het hem te vragen, de bestuurder dus, maar ik besloot door te rijden.

Ik was ne ... Lees meer

eq
equestrian - Mar 25, 2014 om 13:14
Geldzaken & recht

Overboeking tussen banken

Hallo,

Via Google en deze site al veel reacties en vragen gelezen maar die zijn allemaal redelijk gedateerd. Maar het "probleem" is nog niet gedateerd.

Gistermiddag geld overgemaakt van sns naar Rabo. We zijn nu bijna 24 uur verder en nog steeds is het geld niet bijgeboekt.
Het is toch echt niet meer van deze tijd dat er zo'n lange periode zit tussen het afschrijven va ... Lees meer

Sw
Swalmenaar - Feb 20, 2017 om 18:26
Geldzaken & recht

Waarde van air Miles

Ik heb aan A.H. gevraagd waarom als ik 1000 air Miles verzilver ze altijd € 10,- waard zijn, maar als ik in de winkel voor minstens € 20,- koop en dan aan de kassa 1000 air Miles inlever, ze dan nog maar € 5,- waard zijn. Wie steekt die € 5,- in zijn zak ?
na een week vragen heb ik nog geen adequaat antwoord. Wellicht dat jullie er wel een antwoord op kunnen ontfutselen.
dank ree ... Lees meer

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Registreer

Hoe werkt Vraag & Beantwoord?

Lees onze spelregels