ronkuiper
door ronkuiper Jan 7, 2014 om 13:01
Geldzaken & recht

Postcodeloterij eenmalig lot

Ik ben zo stom geweest om in December een eenmalig lot aan te schaffen, wat dus helemaal niet zo eenmalig is want deze maand (januari) is er weer van mijn bank afgeschreven. Ik heb verder niets geactiveerd aan extra loten. Na vele mailtjes en telefoontjes kreeg ik eindelijk iemand te spreken. Ik zij dat ik absoluut niet mee wilde spelen in januari en dat ik het geld teruggestort wilde hebben, toen vroeg die gochem aan de telefoon of ik het geld ook terug stort als er een prijs op mijn lot valt? Lekker onbeschoft dus. Vervolgens kreeg ik een hele preek waarom ik door moest spelen. Ik zij vervolgens : STOPPEN met je gelul ik wil OPZEGGEN spreek ik chinees of zo?. Het geld van januari kan dus niet terug gestort worden (kan zelf ook niet terugboeken) en ben dus verplicht nog een maand mee te spelen. Ik zou een bevestigingsmail krijgen dat ik stop maar heb deze nog niet ontvangen. Straks maar even met ING contact opnemen om mijn rekening te laten blokkeren voor incasso,s van de Postcodedievenloterijbende.

19497 12 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jan 7, 2014 om 13:08
5124 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook, voordat u dergelijk taalgebruik bezigt, hand in eigen boezem steken. U hebt zelf gegevens ingevuld en kruisjes gezet en daarmee ingestemd met deelname.

Voor loterijen is stornering van een incasso niet mogelijk. Dat heeft er inderdaad mee te maken dat als er wel een prijs op het lot valt, u achteraf uw inleg en uw prijs zou kunnen innen.

Volgende keer dus eerst zelf lezen, denken en eventueel vragen voordat u dit soort berichten op internet zet.

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2014 om 13:14
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Incasso van een loterij

Wilt u een incasso van een loterij terugboeken? Dit is helaas is het niet mogelijk. Wilt u in de toekomst voorkomen dat de loterij bedragen van uw Betaalrekening incasseert? Neem dan contact op met de loterij om uw deelname stop te zetten. Of vraag ons om het rekeningnummer van de loterij te blokkeren. Let op: u stemt er dan mee in dat u geen recht meer heeft op een prijs als deze op uw lotnummer valt. U kunt een incassoblokkade voor incasso’s van een loterij alleen schriftelijk bij ons aanvragen. Vermeld in uw brief uw rekeningnummer, naam, adres en woonplaats en zet onder aan de brief uw handtekening. Uw verzoek kunt u opsturen naar:

ING / Afd. Klantenservice Betalen
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem

Bovenstaande is van de ING site. En inderdaad, niet alleen naar gratis kijken, maar de voorwaarden lezen. Het is geen dievenbende, het is een kwestie van goed en alles lezen van de speler.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 7, 2014 om 13:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het lot was toch éénmalig gratis?

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2014 om 13:38
16850 Antwoorden / 108 Vragen

lees antwoord. U heeft weliswaar geen gebruik gemaakt van een aanbieding om éénmalig gratis mee te spelen, maar hoe dan ook, automatisch stopt het nooit. Leest u hier het antwoord van het Web Care Team van de Postcodeloterij.

ronkuiper
door ronkuiper - Jan 7, 2014 om 13:45
12 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Lekkerisdat
Nee het was geen gratis lot. Ik ging in op het aanbod ;eenmalig meespelen;,daar heb ik mijn gegevens ingevuld, en was in de veronderstelling dat ik naar Ideal zou worden geleid om 11,75 te betalen maar dat gebeurde niet. Ik kreeg opeens de melding gefeliciteerd met uw lidmaatschap. Zeer misleidend dus. Terwijl ik alles goed heb gelezen, zal er wel een (verborgen) addertje onder het gras hebben gezeten.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2014 om 13:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ronkuiper,

Je bent al nummer zoveel met dit verhaal.

Niet goed gelezen dus.

Kijk o.a. eens hier en hier.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2014 om 14:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ronkuiper schreef op dinsdag 7 jan 2014, 13:45]Ik kreeg opeens de melding gefeliciteerd met uw lidmaatschap. Zeer misleidend dus. Terwijl ik alles goed heb gelezen, zal er wel een (verborgen) addertje onder het gras hebben gezeten.

Het is ook zeer misleidend! Je moet verdomd goed lezen (en dat doen de meesten helaas niet) om te zien dat je meteen automatisch mee speelt!

Het is voor de Postcodeloterij heel eenvoudig om al die onduidelijkheden weg te nemen, maar dat doen ze bewust niet! Ik vind het ronduit schandalig dat zo'n - door de overheid goedgekeurde - loterij zich hanteert van dergelijke wanpraktijken!

Ook die opdringerige verspreiding van die zogenaamde gratis loten, komt me de ***** uit! Koop je bij de Bruna iets, frommelen ze snel zo'n flutlot in het zakje, die ik er dan wel weer uit haal en als een prop op de toonbank neer leg.

ronkuiper
door ronkuiper - Jan 7, 2014 om 14:17
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=marcel75 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 13:08]U kunt ook, voordat u dergelijk taalgebruik bezigt, hand in eigen boezem steken. U hebt zelf gegevens ingevuld en kruisjes gezet en daarmee ingestemd met deelname.

Voor loterijen is stornering van een incasso niet mogelijk. Dat heeft er inderdaad mee te maken dat als er wel een prijs op het lot valt, u achteraf uw inleg en uw prijs zou kunnen innen.

Volgende keer dus eerst zelf lezen, denken en eventueel vragen voordat u dit soort berichten op internet zet.
Wat voor taal gebruik?? Wat voor kruisjes?? Eerst zelf lezen en denken?? Ik ben geen klein kind meer hoor. Ga een andere hobby zoeken!!

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2014 om 14:25
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Wat voor kruisjes?? U heeft kruisjes gezet.

Eerst zelf lezen en denken?? Dat is inderdaad verstandig.

Ik ben geen klein kind meer hoor. Dat wordt ook nergens beweerd.

Ga een andere hobby zoeken!! Iedereen is vrij om een eigen hobby te hebben, wij proberen hier andere mensen met hun problemen/vragen te helpen. En helaas kunnen wij alleen de werkelijkheid noemen en niet altijd wat de vraagsteller graag wil horen.

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2014 om 14:40
16850 Antwoorden / 108 Vragen

mahadma schrijft: [quote] En helaas kunnen wij alleen de werkelijkheid noemen en niet altijd wat de vraagsteller graag wil horen.

De vraagsteller is, zo te lezen, immers tevreden met de gegeven antwoorden?

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2014 om 14:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ronkuiper is wat heftig in zijn uitlatingen, dat zou wel wat minder mogen.

Maar ik sluit me wel bij carola.83 aan dat een zichzelf respecterend bedrijf er beter aan doet klip en klaar aan zijn klanten mede te delen hoe de vork in de steel zit, in plaats van met omslachtige actievoorwaarden (ook al zijn ze wettelijk te verdedigen) aan de gang te gaan.

tw
door twannie1960 - Jan 8, 2014 om 13:23
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook mislijdend, want het lid worden automatisch meespelen staat aangevinkt. En moet je dus zelf uitzetten. Ik zag het net op het laatste moment. Ik had dus geluk en werd toen dootgelinkt naar i-deal. Ook het vinkje dat ze je mogen benaderen. Het is misleidend en niet van deze tijdt vind ik