ma
door magnolia Feb 19, 2016 om 11:06
Geldzaken & recht

Premievrijstelling dela

L.S.,
Ik ben al sinds 1.10.1980 lid van Dela. Meerdere malen heb ik hen benaderd met de vraag wanneer ik GEEN premie meer hoef te betalen.
De reakties waren abracadabra voor mij. Wat mij wel duidelijk werd, was dat dat niet (nooit?) zal gebeuren.
Een vriendin van mij, die later die mij lid is geworden van Dela en die dezelfde leeftijd heeft als ik (70+), krijgt wel vrijstelling van betaling.
Ook een neef van haar. Waarom ik niet? Ik heb een polis voor mij en mijn dochter waarvan ik halfjaarlijks de premie betaal vanaf 1980.
Hoe kan ik dit aanpakken?
mvrgr.
Magnolia

2878 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2016 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U moet dat zo kunnen nalezen in uw polis. Dela kent twee vormen, betalen tot uw 65ste of tot uw dood. In het laatste geval is de premie lager.

lees hier.

https://www.dela.nl/service-en-contact/veelgestelde-vragen/dela-uitvaartplan

Uw vriendin heeft blijkbaar een ander plan.

marita567
door marita567 - Feb 19, 2016 om 12:02
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

link van tijger1 , 

Er staat in de link : Hoe lang moet ik premie betalen ? 

U kunt kiezen: betalen tot aan uw overlijden of betalen tot in het jaar dat u 65 wordt. In het laatste geval is de premie hoger, maar u hoeft na de aangegeven datum op de polis geen premie meer te betalen. U bent in beide gevallen uw hele leven lang verzekerd

https://www.dela.nl/service-en-contact/veelgestelde-vragen/dela-uitvaartplan






Topantwoord

cooperatiedela
door cooperatiedela - Feb 19, 2016 om 14:12
4 Antwoorden / 0 Vragen
10

Hoi Magnolia, Het DELA UitvaartPlan kent inderdaad 2 varianten wat betreft de betaalduur. Men kan kiezen voor een levenslange premiebetaling of premie betalen tot 65 jarige leeftijd. In het laatste geval staat dat expliciet op de polis. Als ik verder nog iets voor u kan betekenen dan hoor ik het graag. Groeten, Tim.

ma
door magnolia Feb 23, 2016 om 15:24
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Tim,
Ik heb uw raad opgevolgd en de polisvoorwaarden doorgelezen. Nergens staat een clausule van 1 van de twee varianten die u vermeld.
Wel heb ik een document van hen ontvangen waarin staat dat ik 'levens  lang' premie moet betalen. Daarbij staan allerlei getallen met vele nullen waar ik niets van snap. Graag zou ik u dat document naar u willen opsturen. Misschien dat u er wel wijs uit wordt.
En.... levens lang premie betalen bestaat dus blijkbaar wel bij Dela.

mvrgr.
Magnolia

ma
door magnolia - Feb 25, 2016 om 21:09
42 Antwoorden / 43 Vragen
0

L.S.,

Ik merk dat ik niet kan reageren op de adviezen die mij zijn gegeven n.a.v. mijn vraag.
Hoe moet ik dat doen? Ik wil graag laten weten wat het vervolg is van mijn akties.

Van Dela heb ik een mail ontvangen dat ik gekozen heb voor levenslange premie betaling. Ik kan het mij niet voorstellen, maar goed.
Het premiebedrag is echter nooit naar beneden bijgesteld.
Ik heb hun dat laten weten.

Ook gevraagd om een ondertekend bewijs van mijn keuze toen: levenslang betalen of tot mijn 65e.
In hun polis heb ik de clausule: na 35 jaar betalen lagere premie of stoppen met betalen bij het bereiken van de 65jarige leeftijd, niet gevonden.
mvrgr
Magnolia

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer