yb
door yblo2nl Jun 18, 2007 om 23:35
Geldzaken & recht

Proceskosten

beste forum,

ik heb de volgende vraag. Ik los via een deurwaarder een schuld af d.m.v. een betalingsregeling, die ik vanaf de afgesproken datum keurig aflos. ik heb echter in maart en april door een loonbeslag het termijnbedrag niet kunnen betalen, wat ik ook telefonisch aan de betreffende deurwaarder heb gemeld. Eind mei zou ik de aflossing hervatten. Maar nu krijg ik een overzicht van het resterend bedrag en daar staat dan weer proceskosten ad 240 euro op vermeld. Kan een deurwaarder voor dezelfde schuld 2 maal proceskosten in rekening brengen voor een en dezelfde schuld,plus administratiekosten ad 89 euro en andere kosten die allemaal al eens opgevoerd zijn.

719 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, natuurlijk kan hij dat niet als er niet weer een proces is geweest. Weet u zeker dat hetgeen u ontving niet een totaal overzicht is van het geheel en daar past dan het door u genoemde wel in. het wil dan niet zeggen dat u nogmaals zou moeten betalen. dat is wel het geval als de post er nu twe keer op zou staan. Kijk nog eens goed.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste gerrita,

om te beginnen hartelijk dank voor je antwoord. Ik had aan de deurwaarder gevraagd om een overzicht van de restant vordering, wat in mijn administratie 168 euro bedraagt en bij hun ook het zelfde bedrag is, alleen hebben zij de proceskosten doodleuk nog een keer opgeteld bij het restantbedrag, waardoor ik principe terug ben bij af. Ik kom dan ongeveer op het zelfde bedrag waarmee ik begon, terwijl ik al meer dan de helft heb afgelost. Zo kom ik toch nooit meer van die schuld af. Is het misschien handig als ik hiermee naar een advocaat ga of kan ik ze schriftelijk hierop wijzen.

vriendelijke groet

yblo2nl

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag yblo2nl,

Ik zou eerst schriftelijk opheldering vragen bij deze deurwaarder.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2007 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

"wrijf de deurwaarder onder de neus"dat er een fout is gemaakt. ook een deurwaarder mag iets niet tweemaal in rekening brengen. Een fout maken mag wel maar die moet dan gecorrigeerd worden. let wel MOET.