NatureTravel
door NatureTravel Jul 14, 2014 om 14:29
Geldzaken & recht

Recht van verzet bij gebeld worden

Al een tijd bestaat het recht van verzet als je gebeld wordt door een bedrijf met een commercieel/ideëel doel.

Ik ben in de laatste weken meerdere malen door bedrijven/instellingen gebeld met de vraag of ik een product wil afnemen of abonnement wil verlengen.
Aan het eind van het gesprek wordt ik op het recht van verzet gewezen, maar direct daarna wordt de verbinding 'per ongeluk' verbroken.
Dit gebeurde in de afgelopen 3x en vandaag 2x bij Vodafone (we hebben daar 2 afzonderlijke overeenkomsten)

2 vraagjes:
1) Kun je op een bepaald telefoonnummer of bepaalde website één bedrijf blokkeren voor dit soort onhandige geneuzel (belmeniet.nl ken ik)
2) Gebeurt dit bij anderen ook, of is het bij mij 'toeval'?

1255 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2014 om 16:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo damaster,

Lees de info hier vwb je eerste vraag.

Wat betreft de 2e vraag: (gelukkig) heb ik daar nog nooit last van gehad.
Telefoonverbinding is nooit eerder verbroken.
Gezien de vele klachten over Vodafone verbaast het me daar niet.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 14, 2014 om 19:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De wet geldt helemaal niet voor Vodafone.

costnix
door costnix - Jul 15, 2014 om 11:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hang gewoon op midden in het gesprek. Bellen ze weer, dan hang ik weer op. De boodschap is dan wel helder voor degene die mij belt.