dy
door dylanselina Apr 17, 2014 om 08:35
Geldzaken & recht

Rekening tandarts

rekening van tandarts ben ik het niet mee eens.
heb daarover gereclameerd maar alles wordt van tafel geveegd.
ben niet voor tandarts verzekerd.
zelf denk ik dat mijn reden om een gedeelte niet te willen betalen redelijk zijn.
maar dit wordt gouw een spelletje van welles nietes.
wat zijn mijn rechten, hoe moet ik daarmee omgaan.

317 2 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 17, 2014 om 08:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat kunnen wij daar nu van zeggen met zo weinig informatie. Geeft u eens argumenten waarom u het niet met de rekening eens bent. Om welke behandeling en hoeveel geld gaat het?

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 09:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dylanselina,

Je kunt het met een rekening niet eens zijn, maar dan moet daar wel een gegronde reden voor zijn!

Tandartsen en orthodontisten voeren verschillende tandheelkundige behandelingen (prestaties) uit. De overheid (Nederlandse Zorgautoriteit) heeft een lijst met tandheelkundige behandelingen (prestaties) vastgesteld die voor alle tandheelkundig zorgverleners gelijk is. Elke behandeling (prestatie) is opgebouwd uit één of meer codes, een beschrijving en toelichting.

Iedere prestatie wordt aangegeven met een prestatiecode. Deze codes hebben betrekking op de volgende hoofdonderwerpen:

C Consultatie en diagnostiek
X Maken en/of beoordelen foto's
M Preventieve mondzorg
A Verdoving
B Verdoving door middel van een roesje
V Vullingen
E Wortelkanaalbehandelingen (Endodontologie)
R Kronen en bruggen
G Behandeling van kaakgewrichtsklachten (Gnatologie)
H Chirurgie (incl. anesthesie)
P Kunstgebitten (prothetische voorzieningen)
T Tandvleesbehandelingen (parodontologie)
J Implantaten (implantologie)
U Uurtarieven
Z Abonnementen
(Bron:allesoverhetgebit.nl)

Lees ook eens hier.

.....zelf denk ik dat mijn reden om een gedeelte niet te willen betalen redelijk zijn....
En waar baseer je dat dan op?