sm
door smilde Sep 17, 2014 om 17:15
Geldzaken & recht

Rijbewijs

Aanvraag ' eigen verklaring' voor herkeuring rijbewijs.
Het gaat hier om de tijdsduur. Moment van versturen 'eigen verklaring' tot hart verkrijgen van het nieuwe rijbewijs. In dit geval half juli aangevraagd en ergens in oktober zal het worden afgegeven; 12 weken ! Dit valt onder spoed bij CBR.

478 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2014 om 17:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu de vraag?

mahadma
door mahadma - Sep 17, 2014 om 17:35
11564 Antwoorden / 51 Vragen

De wachttijd tot de wezenlijke herkeuring, het verwerken ervan en de einddatum geldigheid rijbewijs kunnen wel eens nodig zijn. Het loopt over veel schijven. Gewoon aan de richtlijnen houden, anders heb je straks een over datum, dus verlopen rijbewijs.

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2014 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wanneer reactie?

U krijgt zo snel mogelijk reactie, uiterlijk binnen vier weken. De meeste mensen krijgen in deze reactie direct te horen of ze 'rijgeschikt' zijn.

Zie de info op de site van het CBR; klik hier.

snah
door snah - Sep 17, 2014 om 19:48
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo smilde ,

Ik zie dat u nieuw bent op dit forum , daarom welkom .
Het is netjes om te reageren op de reacties , bv wat is uw vraag ?

Als de vraag is hoelang de verwerkingstijd bij het cbr is , dan mag u niet klagen met 12 weken .
Vaak duurt dat langer bv. als er een herkeuring moet plaatsvinden of een nader onderzoek van het cbr .

Daarom mijn advies aan een ieder die voor verlenging van het rijbewijs een keuring moet ondergaan ,
BEGIN HIERMEE 6 MAANDEN VOOR DE VERVALDATUM VAN HET RIJBEWIJS !!!

Dus zorg dat alles met het cbr in orde is en vraag dan ( pas ) zo'n 2 weken voor de vervaldatum op het stadhuis een nieuw rijbewijs aan .