fo
door foundnemo Nov 9, 2015 om 17:45
Geldzaken & recht

Rood staan na passeren hypotheekakte

Ik heb eigenlijk een heel simpele vraag, mijn hypotheekakte is op 20-10 gepasseerd en toen kon ik niet rood staan (dit mocht ook niet). Door een beetje slechte timing valt het opknappen van mijn huis samen met een reis van een maand (dit had ik vooraf niet echt zo gepland uiteraard).
Is het mogelijk voor mij om nu weer roodstand aan te vragen of kan dat alsnog effect hebben op mijn hypotheek?

5296 3 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 10, 2015 om 00:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier en klik hier.
Kunt u die vakantie niet annuleren en/of dat opknappen wat uitstellen en eerst wat verdienen en sparen? De tering naar de nering zetten dus.

jo
door jorisw - Nov 10, 2015 om 11:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je het opknappen door iemand anders laat doen (anders zie ik de link met de vakantie niet). Dan krijg je een rekening achteraf (in ieder geval voor een deel) die je pas na een bepaalde tijd hoeft te betalen. Geeft dat niet voldoende lucht?

me
door mein33 - Nov 10, 2015 om 12:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een keer "rood staan" hoeft op zich geen probleem te zijn, ware het niet dat u op de dag dat uw maandelijkse termijnbedrag van de hypotheek (automatische incasso) wordt afgeschreven daarvoor wel voldoende saldo op uw rekening moet hebben anders kan deze afschrijving niet plaatsvinden. (dit kan bijv. ook m.b.v. een kwartaalkrediet)
Indien het maandbedrag door het "rood staan" niet kan worden afgeschreven dan heeft u een probleem.
Mocht dat éénmalig zijn dan is dat nog niet zo erg, maar als het meerdere keren voorkomt dan komt u als wanbetaler te boek te staan en zou de bank n.a. daarvan wel eens vervelend kunnen gaan doen.