ch
door chloejasmin Jul 31, 2015 om 18:53
Geldzaken & recht

Royal Outlet Oplichting

Ik ben al dik een jaar bezig met mijn oplichting van Royal Outlet. Op 11-05-2014 schoenen besteld voor 200 euro. Deze zijn na een afspraak van een week levertijd echter nooit aangekomen. Via whatsapp (nummer dat minstens 3 keer is veranderd) en via mail gebrekkig contact gehad. Hierin deden ze beloftes over levertijd en later beloftes over dat ik andere gewenste schoenen zou krijgen in plaats van mijn bestelde. Hierin maakte zij een duidelijke afspraak over hoe lang het zou duren. Maar 3 keer raden....deze afspraken kwamen zij nooit na. Nu dik een jaar later ben ik dus nog steeds 200 euro lichter en iedere keer ALS ik contact met ze krijg (wat bijna onmogelijk is) worden ze agressief als ik aantoon dat ik het belachelijk vind en mijn geld terug wil. Meerdere aangiftes bij de politie hebben niks geholpen, dus welke stappen kan ik nog ondernemen om mijn geld terug te krijgen?

1102 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ch
door chloejasmin - Jul 31, 2015 om 19:11
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 31 jul 2015, 19:03]Als u geen adresgegevens heeft gaat dit echt een moeilijke zaak zijn. Als u die wel heeft zou ik er gewoon een keer naar toe gaan en verhaal halen (geld terug zien te krijgen. of er een rechtzaak voor de vordering van het bedrag.)

Zou je mij misschien iets meer kunnen vertellen over hoe ik zo'n rechtzaak aanpak?

ch
door chloejasmin - Jul 31, 2015 om 19:59
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op vrijdag 31 jul 2015, 19:52]U zult dan de webwinkel moeten dagvaarden. Daarvoor moet u wel een adres hebben (in Nederland). In principe is het mogelijk om zelf een bedrijf te dagvaarden zonder advocaat/jurist. U moet wel de deurwaarder die de dagvaarding betekent vooruit betalen en de griffiekosten betalen. Als u de rechtszaak wint moet de verliezer deze kosten betalen. Bedenk wel, als het een kale kip is, dan valt er weinig te plukken.
klik HIER

U kunt ook aangetekend schriftelijk nog eenmaal uw eis (geld terug) neerleggen en vermelden dat als dit niet binnen een bepaalde termijn terugkrijgt, dat u dan gerechtelijke stappen zult ondernemen waarbij u de kosten daarvoor op ze zult verhalen. Dat kan helpen. Bellen/appen maakt geen enkele indruk op dit soort gasten.

U kunt ook nog uw klacht op opgeletopinternet.nl zetten. Er staan al meerdere klachten over deze club.
klik HIER
Ik zie dat het bij sommige mensen heeft geholpen.

Wat u ook kunt doen is een klacht bij de ACM indienen, dat doe je via consuwijzer. Hoe meer klachten hoe eerder de ACM iets zal doen. Daarom is het raadzaam op om opgeletopinternet ook andere gedupeerden aan te sporen een klacht bij consuwijzer in te dienen.

klik HIER


Bedankt voor je antwoord. Zal er zeker iets mee doen! Heb alle gegevens van de personen achter het bedrijf, dus kan wat opties proberen!

ho
door hopetobehelping - Jul 31, 2015 om 21:14
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste chloejasmin,

als het de volgende site betreft dan betreft het een eenmanszaak.
Dat betekent dat de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk te stellen is.
Het kan een kale kip zijn (zie ook het antwoord van Zoekster).
De aangiftes bij de politie hebben u helaas niet geholpen. Wat u nog zou kunnen doen is een civiele rechtszaak aanspannen waarin u uw geld terug eist. Dat zal wat inspanning vergen, meer informatie leest u hier.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 31, 2015 om 23:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als u geen adresgegevens heeft gaat dit echt een moeilijke zaak zijn. Als u die wel heeft zou ik er gewoon een keer naar toe gaan en verhaal halen (geld terug zien te krijgen. of er een rechtzaak voor de vordering van het bedrag.)

zoekster
door zoekster - Jul 31, 2015 om 23:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U zult dan de webwinkel moeten dagvaarden. Daarvoor moet u wel een adres hebben (in Nederland). In principe is het mogelijk om zelf een bedrijf te dagvaarden zonder advocaat/jurist. U moet wel de deurwaarder die de dagvaarding betekent vooruit betalen en de griffiekosten betalen. Als u de rechtszaak wint moet de verliezer deze kosten betalen. Bedenk wel, als het een kale kip is, dan valt er weinig te plukken.
klik HIER

U kunt ook aangetekend schriftelijk nog eenmaal uw eis (geld terug) neerleggen en vermelden dat als dit niet binnen een bepaalde termijn terugkrijgt, dat u dan gerechtelijke stappen zult ondernemen waarbij u de kosten daarvoor op ze zult verhalen. Dat kan helpen. Bellen/appen maakt geen enkele indruk op dit soort gasten.

U kunt ook nog uw klacht op opgeletopinternet.nl zetten. Er staan al meerdere klachten over deze club.
klik HIER
Ik zie dat het bij sommige mensen heeft geholpen.

Wat u ook kunt doen is een klacht bij de ACM indienen, dat doe je via consuwijzer. Hoe meer klachten hoe eerder de ACM iets zal doen. Daarom is het raadzaam op om opgeletopinternet ook andere gedupeerden aan te sporen een klacht bij consuwijzer in te dienen.

klik HIER

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer