t0
door t001 Nov 14, 2013 om 17:09
Geldzaken & recht

Ruim binnen de garantie Bol.com maar toch reparateur betalen

In mei hebben wij een wasmachine gekocht bij Bol.com. Deze heeft altijd goed gewerkt tot aan afgelopen weekend waarin de wasmachine verschrikkelijk rammelde tijdens het centrifugeren.
Omdat bij onze vorige wasmachine dit regelmatig gebeurde en de machine daarna stuk ging had ik mijn twijfels of dit wel goed was.
Daarop heb ik bij Bol.com een reparatieaanvraag gedaan (dit valt binnen de garantie van 2 jaar). Uiteindelijk werd ik gebeld door Electrolux voor een afspraak en heb ik nogmaals gevraagd of dit binnen de garantie valt en ik geen kosten hoef te betalen. Antwoord was ja en nee geen kosten.
Vanmiddag kwam de reparateur langs en kon hij geen mankement vinden. Omdat er geen mankement is moet IK de rekening betalen, was er wel een mankement dan werd dit gewoon vergoed.
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Als ik dit van te voren had geweten had ik wel beter nagedacht of ik een reparatie zou aanvragen.

Hoe sta ik hier in mijn recht?
Ik ga sowieso een mail sturen naar de consumenten belangen van Electrolux maar ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of jullie zoiets ook hebben meegemaakt.

1986 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 14, 2013 om 17:15
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

ergens is het logisch, want een defect kunnen zij declareren en daar krijgt de monteur voor betaald. Nu heeft u tijd verspild van deze monteur zonder dat dit nodig was, dus zult u de kosten moeten betalen.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2013 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het kan zijn dat het goed niet goed verdeeld was in de wasmachine, waardoor de trommel rammelde. Dan is het advies stoppen met het programma, het goed uit elkaar halen en opnieuw centrifugeren.

Als de monteur geen probleem ontdekt, is er natuurlijk niets wat onder de garantie valt en zijn de kosten voor u.

zwemmer
door zwemmer - Nov 14, 2013 om 17:26
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Tja, dit is inderdaad nu eenmaal zo. Soms lopedn de dingen wat ongelukkig, maar het is een bekend verhaal. Als de storing zich niet voordoet ten tijde van het bezoek van de monteur zijn er kosten verschuldingd. Het voelt wat naar, maar zo is de regelgeving.

Zwemmer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer