ve
door verwijderd Feb 12, 2007 om 10:17
Geldzaken & recht

Schuldenregeling/werken

Ik heb een vraagje over het volgende:

Door omstandigheden zit ik sinds enige tijd in de ziektewet. Ik vrees dat ik dat ook nog wel enige tijd zal blijven. Nu zit ik ook in een schuldhulptraject. Ik ben goed op de hoogte van het minnelijk traject en de WSNP, maar in hoeverre kan een rechter (in geval van WSNP) in het kader van de schuldhulp mij verplichten fulltime aan het werk te gaan, terwijl het UWV en de GGz mij adviseren om nu juist niet aan het werk te gaan? In een van de paragrafen van de GKB staat wel dat ik verplicht ben om er alles aan te doen om mijn financi?«le situatie te verbeteren, tenzij dit in redelijkheid en billijkheid niet van mij kan worden gevergd. Wiens beslissing is hierin doorslaggevend? Van de rechter of van de UWV/GGZ? Alvast bedankt mensen.

369 2 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2007 om 10:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

dubbelpost, zie de vraag hieronder.

ee
door eefjedebont - Feb 19, 2007 om 15:46
3 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Voor zover ik weet kan de arts op papier zetten dat u niet kan werken! U krijgt dan uitstel. Na bijvoorbeeld een jaar zal uw situatie dan weer opnieuw bekeken worden.

Sukses

Eefje