mu
door muldertje59 Dec 15, 2014 om 15:02
Geldzaken & recht

Slecht advies en begeleiding

Ik heb bij het aanvragen van een hypotheek via de Hypotheek Company in Assen een (achteraf) slecht advies gekregen. Ook was de begeleiding erg slecht en moest ik zelf allerlei zaken regelen met o.a. het support center van HC en de geldverstrekker. Daardoor de akte 5 weken te laat gepasseerd. Op mijn klachten wordt door de HC niet gereageerd. Ook de tussenpersoon laat niks meer horen. Wat kan ik hier verder mee? Ik ben het er namelijk niet mee eens dat ik ruim 2300 euro moest betalen voor een zeer slechte dienstverlening.
M. Mulder

565 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2014 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo muldertje59,



Heeft u een klacht over een financiële dienstverlener (adviseur, bank of verzekeraar)? Meld die dan eerst schriftelijk bij de directie of interne klachtencommissie van de betreffende financiële dienstverlener. In Tips voor een klachtenbrief (PDF), vindt u een aantal nuttige aandachtspunten.

Leidt dit niet tot een goede oplossing? Of heeft u geen reactie gehad binnen 6 weken? Dien dan binnen drie maanden een klacht in bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (www.KiFiD.nl). De financiële dienstverlener moet daar dan wel bij aangesloten zijn.

U kunt ook naar de burgerlijk rechter stappen. Maar dit kost veel tijd en geld. Vraag eerst uw rechtsbijstandverzekeraar om hulp. Of vraag uw advocaat een inschatting van de kosten te maken.
(Bron:eigenhuis)

Suc6

mu
door muldertje59 - Dec 15, 2014 om 15:35
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt voor uw reactie.
Ik had al schriftelijk geklaagd, maar inhoudelijk wordt niets met de klacht gedaan. Ik word doorverwezen naar de tussenpersoon en die reageert gewoon niet. Ik zal de pdf er even bij pakken en desnoods opnieuw beginnen met het neerleggen van de klacht. Ben zeker niet van plan om het hierbij te laten zitten.

Thx Martin

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hebt u dan financiele schade geleden door de slechte service?

mu
door muldertje59 - Dec 15, 2014 om 16:37
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Niet direct financiële schade geleden, maar het bedrag dat ik moest betalen stond niet in verhouding tot de dienstverlening, zeker niet omdat we bijna alles zelf geregeld hebben. En aangezien het bij de notaris verrekend wordt, heb je eigenlijk geen keuze, je moet eerst betalen. Anders gaat immers de overdracht niet door.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U kunt natuurlijk de aangegeven klachtenprocedure volgen, zou ik ook doen waarschijnlijk, maar meer dan nep excuses kunt u mijns inziens niet verwachten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer