s@
door s@ndr@ Oct 11, 2015 om 12:12
Geldzaken & recht

Slopende incasso

Op 15 november 2014 bestelde ik via de website een jurk en ketting bij StreetOne.
Deze werden geleverd, maar de jurk bleek een verkeerde maat. De ketting betaalde ik en de jurk ging met retourformulier terug naar StreetOne. Allereerst bleek het "gratis retourrecht" niet voor PostNL te gelden en moest ik 6,95 betalen voor de retourzending.
Ik had inmiddels een nieuwe bestelling gedaan voor de jurk en dit keer was het de juiste maat en heb ik de jurk gehouden en betaald.
De retourgezonden jurk kwam echter tot 3 keer terug bij mij met de melding dat ik te laat geretourneerd had. Dit klopte al niet, omdat de bestelling van 15 november ineens door StreetOne op 23 oktober zou zijn gedaan. Op 23 oktober had ik wel een bestelling gedaan en betaald bij StreetOne, maar NIET deze jurk.Ik heb van de hele correspondentie met StreetOne kopieën meegestuurd maar niets hielp. In maart was het al opgelopen tot een dreigende beslaglegging op loon, maar ik weigerde te betalen voor iets dat ik niet heb. Min. Man heeft toen hele gesprekken gevoerd met StreetOne Duitsland, Nederland en Billpay, de ontvanger van het geld. En zij zouden het uiteindelijk Oplossen. Nu is het oktober en komt er ineens een dwangbrief dat ik binnen 48 uur moet betalen. Op zaterdag als de banken niets doen! En anders loonbeslag. Vanaf maart tot nu hoor je niks.
Ik heb uiteindelijk betaald, omdat ik geen risico wil lopen voor loonbeslag en het totaalbedrag was teruggebracht naar het oorspronkelijke bedrag wat de jurk kostte. Maar ik wil het er toch niet bij laten zitten. Want ik heb nu 2 keer betaald voor 1 jurk. Wat kan ik hier nog aan doen. Het bedrag is niet groot, maar het gaat mij om het principe dat bedrijven maar hun gang kunnen gaan en niet voor hun fouten uitkomen en hun verantwoording nemen. In ieder geval bestel ik NOOIT meer bij StreetOne

1760 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 11, 2015 om 13:06
7210 Antwoorden / 3 Vragen
0

[url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/slopende-incasso/?vHash=c749c73j&cHash=e1b452ba5788a58e1a8e7bbf82b8ad0b]Dubbelpost

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer