Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

s@
s@ndr@ - 11-10-2015 12:12:40
Geldzaken & Recht

Slopende incasso

Op 15 november 2014 bestelde ik via de website een jurk en ketting bij streetone.
deze werden geleverd, maar de jurk bleek een verkeerde maat. de ketting betaalde ik en de jurk ging met retourformulier terug naar streetone. allereerst bleek het "gratis retourrecht" niet voor postnl te gelden en moest ik 6,95 betalen voor de retourzending.
ik had inmiddels een nieuwe bestelling gedaan voor de jurk en dit keer was het de juiste maat en heb ik de jurk gehouden en betaald.
de retourgezonden jurk kwam echter tot 3 keer terug bij mij met de melding dat ik te laat geretourneerd had. dit klopte al niet, omdat de bestelling van 15 november ineens door streetone op 23 oktober zou zijn gedaan. op 23 oktober had ik wel een bestelling gedaan en betaald bij streetone, maar niet deze jurk.ik heb van de hele correspondentie met streetone kopieën meegestuurd maar niets hielp. in maart was het al opgelopen tot een dreigende beslaglegging op loon, maar ik weigerde te betalen voor iets dat ik niet heb. min. man heeft toen hele gesprekken gevoerd met streetone duitsland, nederland en billpay, de ontvanger van het geld. en zij zouden het uiteindelijk oplossen. nu is het oktober en komt er ineens een dwangbrief dat ik binnen 48 uur moet betalen. op zaterdag als de banken niets doen! en anders loonbeslag. vanaf maart tot nu hoor je niks.
ik heb uiteindelijk betaald, omdat ik geen risico wil lopen voor loonbeslag en het totaalbedrag was teruggebracht naar het oorspronkelijke bedrag wat de jurk kostte. maar ik wil het er toch niet bij laten zitten. want ik heb nu 2 keer betaald voor 1 jurk. wat kan ik hier nog aan doen. het bedrag is niet groot, maar het gaat mij om het principe dat bedrijven maar hun gang kunnen gaan en niet voor hun fouten uitkomen en hun verantwoording nemen. in ieder geval bestel ik nooit meer bij streetone