s@
door s@ndr@ Oct 11, 2015 om 12:11
Geldzaken & recht

Slopende incasso

Op 15 november 2014 bestelde ik via de website een jurk en ketting bij StreetOne.
Deze werden geleverd, maar de jurk bleek een verkeerde maat. De ketting betaalde ik en de jurk ging met retourformulier terug naar StreetOne. Allereerst bleek het "gratis retourrecht" niet voor PostNL te gelden en moest ik 6,95 betalen voor de retourzending.
Ik had inmiddels een nieuwe bestelling gedaan voor de jurk en dit keer was het de juiste maat en heb ik de jurk gehouden en betaald.
De retourgezonden jurk kwam echter tot 3 keer terug bij mij met de melding dat ik te laat geretourneerd had. Dit klopte al niet, omdat de bestelling van 15 november ineens door StreetOne op 23 oktober zou zijn gedaan. Op 23 oktober had ik wel een bestelling gedaan en betaald bij StreetOne, maar NIET deze jurk.Ik heb van de hele correspondentie met StreetOne kopieën meegestuurd maar niets hielp. In maart was het al opgelopen tot een dreigende beslaglegging op loon, maar ik weigerde te betalen voor iets dat ik niet heb. Min. Man heeft toen hele gesprekken gevoerd met StreetOne Duitsland, Nederland en Billpay, de ontvanger van het geld. En zij zouden het uiteindelijk Oplossen. Nu is het oktober en komt er ineens een dwangbrief dat ik binnen 48 uur moet betalen. Op zaterdag als de banken niets doen! En anders loonbeslag. Vanaf maart tot nu hoor je niks.
Ik heb uiteindelijk betaald, omdat ik geen risico wil lopen voor loonbeslag en het totaalbedrag was teruggebracht naar het oorspronkelijke bedrag wat de jurk kostte. Maar ik wil het er toch niet bij laten zitten. Want ik heb nu 2 keer betaald voor 1 jurk. Wat kan ik hier nog aan doen. Het bedrag is niet groot, maar het gaat mij om het principe dat bedrijven maar hun gang kunnen gaan en niet voor hun fouten uitkomen en hun verantwoording nemen. In ieder geval bestel ik NOOIT meer bij StreetOne

2154 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Oct 11, 2015 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Een incassobureau kan geen loonbeslag leggen, dus betalen was/is nergens voor nodig.

getty
door getty - Oct 11, 2015 om 12:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Het is inderdaad jammer dat u zich heeft laten intimideren door het incassoburo. Dat is namelijk het enige wat ze kunnen. Alleen een gerechtsdeurwaarder kan loonbeslag leggen bij dit soort vorderingen, nadat de vordering door een rechter is vastgesteld. Wat u nu nog kan doen is 1 x een brief schrijven naar het bedrijf en daar klagen. Of post het bij klacht.nl, misschien dat ze daar gevoelig voor zijn. Ik zou er echter niet te veel hoop op hebben, aangezien u zelf vooraf al van alles heeft gedaan om ze te overtuigen. Wilt u uw gelijk alsnog halen, en werken zij niet mee, zult u hen voor de rechter moeten slepen en dat is natuurlijk precies wat u niet zult doen, en dat weten ze.

zoekster
door zoekster - Oct 11, 2015 om 13:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Wat een prutshop, ik zou ze het vel over de oren halen overal op internet, zodat mensen die daar wat willen bestellen afhaken. Loonbeslag, volstrekt idioot, dat zou pas na een uitspraak van een rechter kunnen.

Voor de klachtensites:
klacht.nl
klachtenkompas.nl
trustpilot.com

Het is wel geen Nederlandse shop, maar leuk vinden ze zoiets nooit.

Mail ook maar dat u dit gaat doen
onlineshop@street-one.nl

U had uw klacht hier eerder moeten plaatsen, dan had u meer macht gehad. Nu moet u dat geld maar terug zien te krijgen.

Ik zal ook nog even een mail sturen.

ho
door hopetobehelping - Oct 11, 2015 om 13:12
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste s@ndr@,

zoals carola ook al aangeeft kan een incassobureau geen loonbeslag leggen.
Een incassobureau kan u ook geen dwangbevel sturen (ze kunnen er natuurlijk wel de tekst dwangbevel op zetten).
Hoe een en ander gelopen is kan ik niet beoordelen. Een dwangbevel, loonbeslag en u daadwerkelijk dwingen om te betalen zal altijd via een rechter (en deurwaarder) moeten lopen.

Als u er nu nog werk van wilt maken dan kunt u kijken of het incassobureau is aangesloten bij NVI en kunt u daar uw klacht kwijt, klik hier.
Geen idee hoe de afhandeling dan gaat, maar ik krijg wel het idee dat het de slager is die zijn eigen vlees keurt.

Daarom zou ik als u was zeker uw klacht wegleggen bij de ACM. Die zijn (gelukkig) niet zo dol op incassobureau's en webwinkeliers die zich niet zo netjes gedragen. Met alle communicatie die u heeft worden ze dan hopelijk aangepakt. Voor klacht doorgeven aan de ACM, klik hier.

Los daarvan is het gegeven dat u uw vraag hier stelt natuurlijk al geen goede reclame voor StreetOne.
Op de website mis ik overigens de normale contact gegevens. In de algemene voorwaarde staat wel een adres naar waar spullen teruggestuurd moeten worden, een Nederlands BTW nummer maar geen KVK nummer. Hierdoor zou ik er persoonlijk al niets bestellen.

s@
door s@ndr@ - Oct 11, 2015 om 13:44
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 11 okt 2015, 13:12]Beste s@ndr@,

zoals carola ook al aangeeft kan een incassobureau geen loonbeslag leggen.
Een incassobureau kan u ook geen dwangbevel sturen (ze kunnen er natuurlijk wel de tekst dwangbevel op zetten).
Hoe een en ander gelopen is kan ik niet beoordelen. Een dwangbevel, loonbeslag en u daadwerkelijk dwingen om te betalen zal altijd via een rechter (en deurwaarder) moeten lopen.

Als u er nu nog werk van wilt maken dan kunt u kijken of het incassobureau is aangesloten bij NVI en kunt u daar uw klacht kwijt, klik hier.
Geen idee hoe de afhandeling dan gaat, maar ik krijg wel het idee dat het de slager is die zijn eigen vlees keurt.

Daarom zou ik als u was zeker uw klacht wegleggen bij de ACM. Die zijn (gelukkig) niet zo dol op incassobureau's en webwinkeliers die zich niet zo netjes gedragen. Met alle communicatie die u heeft worden ze dan hopelijk aangepakt. Voor klacht doorgeven aan de ACM, klik hier.

Los daarvan is het gegeven dat u uw vraag hier stelt natuurlijk al geen goede reclame voor StreetOne.
Op de website mis ik overigens de normale contact gegevens. In de algemene voorwaarde staat wel een adres naar waar spullen teruggestuurd moeten worden, een Nederlands BTW nummer maar geen KVK nummer. Hierdoor zou ik er persoonlijk al niets bestellen.

s@
door s@ndr@ - Oct 11, 2015 om 13:49
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt voor de reacties. Ik heb al een aantal tips in de praktijk gebracht. Hopelijk krijg ik toch nog mijn gelijk,want ik kan niet tegen dit soort praktijken. Nu betreft het en relatief klein bedrag, maar bij hoeveel klanten die een hoger bedrag kwitj zijn gebeuren dit soort dingen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer