le
door lemmenshg Apr 8, 2015 om 14:04
Geldzaken & recht

SNS Bank

Onlangs heeft de SNS Bank een makelaar opdracht gegeven om onze bungalow te taxeren,i.v.m.verkoop.
mijn vraag is nu: Kan de SNS Bank zo maar 500 euro voor de taxatie van mijn bank rekening afschrijven.Terwijl de bank de opdracht gever is.

951 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2015 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lemmenshg,

En waarom wil de bank laten taxeren?
Gedwongen verkoop?
Kijk dan maar eens in de voorwaarden van je hypotheek.

Met vr.gr.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Apr 8, 2015 om 15:07
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lemmenshg schreef op woensdag 8 apr 2015, 14:04]
mijn vraag is nu: Kan de SNS Bank zo maar 500 euro voor de taxatie van mijn bank rekening afschrijven.Terwijl de bank de opdracht gever is.

Hallo Lemmenshg,

Ik kan me voorstellen dat deze kosten een onaangename verrassing zijn.
Als je wilt, laat ik een specialist contact opnemen om dit toe te lichten. Mail je dan een toelichting samen met je contact- en hypotheekgegevens naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Taxatie- KassaVara'?

Groet,

Tibor
SNS Webcare

marcel75
door marcel75 - Apr 8, 2015 om 20:27
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dat mag de SNS Bank op grond van de hypotheekakte en de algemene voorwaarden. De kosten voor een hertaxatie komen op grond daarvan voor rekening van de huiseigenaar. Wel heb je recht op een kopie van de taxatienota.