an
door antoon1 Sep 3, 2011 om 17:51
Geldzaken & recht

Spaar rente

Wie kan mij vertellen bij welke bank ik de hoogste spaarrente krijg, die toch vrij opneembaar blijft. Wie heeft er ervaring met de Royal Bank of Scotland??

1156 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2011 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo antoon1,

Daarvoor zijn er de vergelijkingssites, bv. die van independer, klik hier.

Bank of Schotland valt NIET onder het Nederlandse garantiestelsel.
(Denk aan Icesave!).

Met vr.gr.

druifje01
door druifje01 - Sep 3, 2011 om 18:17
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kijk eens naar de Leaseplanbank. Rente wordt maandelijks bijgeschreven en accumuleert dus lekker. Is ook relatief hoog. De klantenstop is momenteel opgeheven.
Dan heb je nog de site "vanspaarbankveranderen.nl" met een goed overzicht van alle banken en wat zij op rentegebied te bieden hebben.

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2011 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@druifje01, antoon1,

Leaseplanbank: 2,75%
Ohra: 2,90 zonder beperkende voorwaarden. !!!

druifje01
door druifje01 - Sep 3, 2011 om 18:31
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Volgens mij geeft de gewone spaarrekening van de Ohra 2,5% rente en schrijft deze rente niet maandelijks bij.

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2011 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@druifje01,

OHRA
Internet Spaarrekening
Rente 2,90%
Tijdstip rentebetaling: per jaar

druifje01
door druifje01 - Sep 3, 2011 om 18:38
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ja, maar rente over rente elke maand zoals bij de Leasplanbank is wel bijzonder aantrekkelijk.

druifje01
door druifje01 - Sep 3, 2011 om 18:46
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Overigens, daar de Leaseplanbank nu en dan een klantenstop heeft wordt deze bank niet overal genoemd en is er daarom bij deze uitgetild.

aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2011 om 20:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen
aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2011 om 20:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het plaatsen van een link lukt even niet en intussen heeft de site me ook al eens uitgelogd.
Bij mijn 1e post staat nog een site vermeld voor een overzicht van rentes, op die site onder rentemeter kijken.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2011 om 11:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1,

De 1e link werkt ook niet.
Je bedoelt deze neem ik aan.

Hier in (3/9) staat voor Ohra echter slechts 2,3% aangegeven.
Independer vermeldt blijkbaar (nog steeds) een fout rentepercentage van 2.9%.
Als je doorklikt kom je ook op de Ohra=site terecht waar 2,3% vermeld staat.

Met vr.gr.

harrie
door harrie - Sep 4, 2011 om 12:11
765 Antwoorden / 36 Vragen

Antoon1

Je hebt het over de *Royal Bank of Scotland*. Maar let op!!
Ik denk dat je de *Bank of Scotland* bedoel.
Dit zijn twee verschillende banken die NIETS met elkaar te maken hebben.
Valt onder het Britse garantiestelsel.

Nog maar weinig ervaring, omdat deze bank nog maar kort op NL. markt opereert.
Veelal zetten nieuwe banken zich in de markt door in het begin hoge rente's te geven en daarna de boel plotseling afbouwen of voorwaarden wijzigen.

Ex-Haagsche Harrie

aurora1
door aurora1 - Sep 4, 2011 om 19:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dankjewel edrick3, dat is de bedoelde site met rentemeter. Omdat de 1e link niet werkte had ik een 2e poging gewaagd en die link blijkt ook niet te werken. Na weer door de varasite te zijn uitgelogd heb ik het maar opgegeven.
Mijn ervaring met de betreffende site is al enige jaren dat hij altijd goed bijgehouden wordt. Verder is er nog allerhande nuttige informatie op of via die site te vinden.
Nogmaals dank, nog een fijne zondagavond en een vriendelijke groet.

eva369
door eva369 - Sep 5, 2011 om 11:03
308 Antwoorden / 2 Vragen

Bank of Scotland (is andere bank dan Royal bank of Scotland) heb ik een spaarrekening bij. rente is redelijk hoog. goede service (bijv. snel telefoon oppakken als je belt, of reactie op email) en ze vallen onder het Britse deposito garantie stelsel. tot 20.000 pond meen ik. Dus zolang je geen grote hoeveelheid geld hebt, is het net zo veilig als een Nederlandse bank (alleen tot een lager bedrag)

ee
door eendracht_1 - Sep 5, 2011 om 11:10
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eva369 schreef op maandag 5 sep 2011, 11:03]Dus zolang je geen grote hoeveelheid geld hebt, is het net zo veilig als een Nederlandse bank (alleen tot een lager bedrag)

Wellicht net zo veilig, maar wel meer gedoe om je geld in het buitenland te claimen.

De garantie is overigens GBP 85.000.

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2011 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Hoorde net een reclame van de Ohra op de radio: tóch 2,9% op de internetrekening zonder beperkingen.