wa
door warendo Aug 26, 2014 om 14:58
Geldzaken & recht

Taxatie

Bij een evaluatiegesprek bij de bank betreffende een keuze-plus hypotheek bleek de WOZ-waarde niet actueel (verbouwingen) en onvoldoende. In overleg met de bank hebben wij een waardebepaling laten doen waarbij de waarde van de woning voldoende bleek.
In datzelfde gesprek kwam ter sprake dat de bank ons aanbiedt om de hypotheek over te sluiten.

Ondanks voldoende woningwaarde blijft de bank aandringen om de hypotheek over te sluiten anders wordt er ieder jaar op onze kosten een taxatie gevraagd. In de voorwaarden staat echter dat de bank het recht heeft om iedere 5 jaar een taxatie te verplichten.
Het over sluiten levert ons geen enkel voordeel op. Dat gaat ons alleen maar geld kosten.

Ons huidige krediet is nog niet volledig opgenomen en staat al een paar jaar op hetzelfde niveau omdat wij keurig iedere maand de rente betalen.

Kan de bank de voorwaarde zomaar veranderen en ons verplichten om ieder jaar een taxatie te doen op onze kosten?