bo
door bozbeertje Jan 20, 2015 om 17:52
Geldzaken & recht

Te hoge rekening?

Voor het maken van een riolering heb ik een offerte opgevraagd. Deze bedroeg liefst 460. Ik ben akkoord gegaan ervan uitgaande dat dit gebaseerd was op een ochtend werk. (Er werd geen opgave van uren gegeven).
Nu blijkt dat dit werk nog geen uur heeft geduurd.
De firma weigert enige coulance en zegt dat ik maar had moeten protesteren bij het ondertekenen voor akkoord bij de afronding van de verrichte werkzaamheden. Ik vond dat geen optie, in de stromende regen en kou, bovendien weet ik niet welke bevoegdheid deze heeft terzake.
Zijn er nog mogelijkheden om de opdrachtgever tot teruggave te "dwingen"want dit is wel een hele hoop geld voor het graven van een gat, het vervangen van een leiding en het weer dichten van het gegraven gat. M.I. komt dit toch dcht in de buurt van oplichting. Iemand een zinvolle suggestie wat nog mogelijk is?

2247 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2015 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vraagt een offerte voor een klus. Die krijgt u. U tekent voor akkoord en nu gaat u orotesteren tegen de hoogte van het bedrag?

En natuurlijk kunt u dat bedrijf niet dwingen een bedrag terug te geven. En u bent de opdrachtgever.

Voor hetzelfde geld had die klus zwaar tegen gezeten en hadden ze er een dag over gedaan. En dan? Zou u dan twee keer zoveel betaald hebben?

Het was ern klus tegen een aangenomen bedrag. Klaar.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 20, 2015 om 19:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U had bij aanvraag moeten vragen om een concurerende offerte, en die dan ook gewoon bij een ander moeten vragen voordat u een besluit nam. Als u ergens mee eens gaat zit u er echt aan vast.

marcellikaasje
door marcellikaasje - Jan 21, 2015 om 12:15
16 Antwoorden / 0 Vragen

Akkoord=akkoord, hier kun je later niet op terugkomen helaas.

Vraag de volgende keer om een gespecificeerde offerte met de uren op basis van nacalculatie.
Dan betaal je echt voor wat je krijgt: Materiaal, voorrijkosten, uren.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2015 om 12:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bozbeertje,

Je bent akkoord gegaan met de prijs op de offerte.
Je hebt geen 2e offerte ter vergelijk aangevraagd.
Je hebt de afgesproken prijs dus moeten betalen.

Met vr.gr.

Apetjoek
door Apetjoek - Jan 21, 2015 om 13:11
234 Antwoorden / 16 Vragen

hallo bozbeer , dan doet u het toch de volgende keer lekker zelf ,in de regen of felle zon staan terwijl de buren toekijken hoe goed u dit wel kan (gezellig) een gat graven voor een ander is altijd een dure aangelegenheid .

ma
door marleenvanh - Jan 21, 2015 om 13:23
452 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer je 1 offerte opvraagt en die tekent omdat je zelf denkt dat..... dan moet je achteraf niet zeuren. Gewoon zelf dom geweest.