br
door bruidegom Aug 18, 2014 om 15:03
Geldzaken & recht

Testament wijzigen

Binnenkort gaan we trouwen, in gemeenschap van goederen. Jaren geleden hebben wij een testament ten gunste van de langstlevende gemaakt, wat inhoudt dat de langstlevende het vruchtgebruik over de bezittingen krijgt. Dat wilden we graag veranderen, daarom trouwen wij.
Moeten we het oude testament nietig laten verklaren of vervalt het zodra we getrouwd zijn? Vr. Gr. Lucy

1011 3 Rapporteer

getty
door getty - Aug 18, 2014 om 16:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een testament vervalt niet door huwelijk. U moet het testament dus herroepen.

marcel75
door marcel75 - Aug 18, 2014 om 20:47
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Volledig herroepen is over het algemeen het meest onverstandige. Voor een herroeping moet u toch al langs de notaris. Laat dan ook meteen uw testamenten updaten. Dan kunt u ook regelen dat u elkaar tot executeur benoemd, de "koude-kant" niet meedeelt en naar wie alles moet gaan als u gelijktijdig komt te overlijden (of juist naar wie niet).

Daarnaast kunt ook fiscaal vriendelijke(r) regelingen treffen dan de wetgever zelf bedacht heeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 19, 2014 om 13:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

OT; Heel vroeger trouwden ze nog weleens uit liefde ;-).