ma
door maracon May 18, 2009 om 16:27
Geldzaken & recht

Tijdsbestek

kan iemand mij vertellen hoelang het normaal gesproken duurt voordat er een deurwaarder word ingeschakeld.

ik heb namelijk eind februari de uitspraak van het vonnis binnen gekregen, in mijn voordeel, en er is door de advocaat een aangetekende brief verstuurd naar de tegen partij. Tot op de dag van vandaag heeft deze echter niet gereageerd en ik vroeg mij af of de advocaat dan geen stappen moet ondernemen.

ik heb de advocaat al diverse keren proberen te bereiken maar kom steeds niet verder dan zijn secretaresse die mij op haar beurt beloofd dat hij contact met mij opneemt, ook mijn e-mail word niet beantwoord.

1484 15 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - May 18, 2009 om 19:17
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Je advocaat zal de deurwaarder er niet zomaar op af sturen. Jij moet die opdracht geven. Jij hebt immers de vordering.

ma
door maracon - May 19, 2009 om 19:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

kun je mij dan ook vertellen wat ik moet doen als ik geen contact krijg met de advocaat en dus geen overleg kan voeren. volgens zijn secretaresse heeft ze mijn vraag voorgelegd (ik heb al biverse keren gebeld en gemaild omdat ik vind dat er te weinig gebeurd) maar zoals zij letterlijk zei hij kwam om in het werk dus kon zij niet garanderen wanneer hij contact met mij zou opnemen.

marcel75
door marcel75 - May 19, 2009 om 19:42
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Met het vonnis kunt u zich wenden tot een deurwaarder om beslag te laten leggen op bijvoorbeeld de eigen woning. Als u ook weet waar de tegenpartij bankiert, dan kun u daar ook beslag laten leggen op de rekening.

ha
door haflinger - May 20, 2009 om 13:11
42 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een waardeloos stukje advocaat heb je daar. Vertel die secretaresse dat je niet langer van hun diensten gebruik wenst te maken en je zoekt er een met heel wat mee daadkracht. Veel mensen weten dat niet, maar een advocaat moet je aan het werk zetten door goed tijdsafspraken met hen te maken.

Ik denk echter dat een deurwaarder meer voor je kan doen; je hebt toch een vonnis? Daarmee kan je een deurwaarder achter je vordering zetten! ! Advocaten doen dat soort zaken vaak niet.

Veel succes!

grappig
door grappig - May 20, 2009 om 13:52
27 Antwoorden / 10 Vragen

Zou die advocaat maar eens schriftelijk berichten dat je van plan bent een klacht over hem in te dienen bij de Orde van Advocaten om hem voor de tuchtcommissie te laten verschijnen. Zijn ze nooit blij mee.

ma
door marmaik - May 20, 2009 om 14:18
9 Antwoorden / 11 Vragen

Bij mij is het vonnis uitgesproken in December afgelopen jaar en ik zit nog op mijn centen te wachten.(ook ik heb het geding gewonnen)

Heb wel een goed contact met mijn advocaat maar het duurt allemaal veelste lang.

Deurwaarder zit erop maar nu is het spelletje begonnen met waar zitten de centen?!?!

Kan niet snappen dat als je hier in nederland je rechtszaak wint je niet in je gelijjk gesteld word.

marcel75
door marcel75 - May 20, 2009 om 14:29
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Je bent wel in het gelijk gesteld, maar waar niets is, verliest de keizer zijn rechten. JE kunt dus wel een vordering hebben op iemand, maar als die niets heeft of niet te achterhalen is waar het geld is, wordt het erg lastig.

zo
door zomerschool - May 20, 2009 om 17:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een deurwaarder direkt inschakelen. Hij zal alles in het werk stellen om het vonnis zo snel mogelijk uit te voeren. De kosten zijn voor de veroordeelde.

Succes.

jpm
door jpm - May 21, 2009 om 10:26
821 Antwoorden / 28 Vragen

Je kunt wel 100 vorderingen hebben, als het geld er niet is, valt er helemaal niets te vorderen. Vorderen staat dus nog niet gelijk aan incasseren. Ook een deurwaarder kan dan weinig uitrichten, al zal deze wel eerst een poging moeten wagen natuurlijk.

Een advocaat kan je niet dwingen om een vordering bij deurwaarder te laten instellen. Meestal gelden afspraken in zulke gevallen tot en met de rechtzaak. Daarna moet je voor het vervolg een nieuwe afspraak maken. Blijkbaar is hij daarvoor niet bereikbaar. Deze advocaat zal wel klanten hebben die veel meer geld meebrengen. Je kunt proberen een andere advocaat te strikken onder vooraf te maken afsrpaken omtrent prijs, werk en hoeveelheid uren te verzetten arbeid, alsmede de uurprijs. Zeg dan deze advocaat per brief dat je een verdere hulp bij een andere advocaat inhuurt.

lo
door loekzagwijn - May 21, 2009 om 12:54
8 Antwoorden / 4 Vragen
lo
door loekzagwijn - May 21, 2009 om 13:16
8 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat U er het beste aan doet om de Deken van Advocaten in het Arrondisemnet waar deze advocaat onder valt, te intervenieëren.Die belt hem dan op en daar zijn ze niet zo blij mee!

Zet in de brief aan die Deken uiteen hoevaak en mogelijk op welke tijdstippen U hem gebeld heeft.

Een klacht kunt U beter pas indienen indien U zelf heeft besloten om een andere advocaat te nemen. Anders gaat Uw huidige advocaat Uw zaak traineren.

Ik wens U veel sukses.

kenwel2
door kenwel2 - May 21, 2009 om 13:48
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo maracon, ook ik heb in het verleden iets vervelends meegemaakt. Zodra een rechter een uitspraak heeft gedaan, en hij/zij kent u een bepaald bedrag toe, dan zult u toch echt zelf stappen dienen te ondernemen, om uw geld te kunnen gaan incasseren, vaak is het zo, dat er 'van een kale kip' moeilijk valt te plukken, sterker nog, vaak heeft degene die u benadeeld heeft nog niet eens een vaste woon/verblijfplaats,of werk etc. En, u dient zelf een deurwaarder en/of incasso buro in te gaan schakelen. Zodra u een opdracht gaat geven, beginnen voor u de verdere kosten al op te lopen, die extra kosten dient u dan ook te gaan verhalen op degene die u benadeeld heeft! Mijn ervaring in deze is, dat het geen moer uithaalde, en dat de kosten hoger zouden komen te liggen, als de baten.....helaas ben je als 'slachtoffer' in deze maatschappij dan geheel machteloos, zeker als het om een bedrag van onder de 300 tot 500 euro gaat. Zelf heb ik destijds maar besloten, om er mee te kappen!Jusitie wil in de toekomst wel het e.e.a voor slachtoffers gaan veranderen overigens, en dat ze dan direct geld gaan incasseren voor de slachtoffers, die geld tegoed hebben na een misdrijf o.a, en het direct gaan verhalen op de dader(s)

Succes in ieder geval, Gr. Henri

br
door braaksel - May 23, 2009 om 19:28
10 Antwoorden / 3 Vragen
br
door braaksel - May 23, 2009 om 20:08
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hopenlijk heet jouw advocaat niet P.J.L.J. Duijsens te Den Haag.

Jaren geleden was hij m ijn zg. advocaat. Toen ik op gegevenmoment zoiets liet doorschemeren dat het mijn indruk was dat hij onder 1 hoedje vijand speelde, kreeg ik hem ook niet meer aan de telefoon.

Toen ik iemand anders liet bellen, was hij opeens wel aanwezig. Dus probeer het zo eens.

Later toen ik helemaal overtuigd was dat hij zich door mij liet betalen maar zijn adviezennaar tp gingen hem aangetekende brief gestuurd met verzoek mijn veronderstellingen te weeeeerspreken. Ook dat deed hij niet.

Als bellen niet meer helpt dan maar aangetekende brief met verzoek om antwoord.

Wanneer hij net zo is als een advocaat (D. J. Brugge Apeldoorn, zegt je dat wat ?) die ik in andere zaak had dan kan het zijn dat hij niets zwart op wit wil zetten.

Alleen 2 dagen voor de zitting per verspreker waarbij hij ene moment dit en andere moment weer dat zegt en op dag zitting zelf niet verschijnt maar een collega die net 2 dagen ervoor was beedigd stuurt en mij net als in eerdere zaak van wal in sloot hielp.

Enige tijd geleden had ik ook een vonnis dat niet na werd gekomen door tp.

Mijn rechtshelper heeft toen LAVG gerechtsdeurwaarder te Den Haag ingeschakeld (plm. oktober) en als ik wat wilde weten moest ik zelf deurwaarder maar bellen. Aldaat zei men mij dat ik mijn rh maar moest bellen. In december zoiets als "bankbeslag gelegd uitkomst onbekend". Ca. februari "gedeelte - minus incassokosten binnen er wordt volgende maand weer beslag gelegd".

Echter zelfs dat bedragje heb ik nog niet ontvangen.

Uiteraard is het voordelig deurwaarder steeds opnieuw bankbeslag te leggen kan hij steeds opnieuw kosten berekenen. Zelf heb ik mijn bedenkingen gezien karakter tp.

Dee rh kan ik vooralsnog niet van iets onoirbaars betichten (heb ik wel eens vaker gedacht) er gaat alleen neits van hem uit stelt zich niet op als opdrachtgever maar als iemand die lijdzaam afwacht wat de deurwaarder meent al of niet te moeten doen.

Na nog een aantal zaken heb ik rechtsbedrijf als zeer corrupt ervaren. Lijkt mij dan ook weinig zinvol bij de orde of deken klacht in te dienen (vgl. medisch tuchtcollege).

Op site van courtwatch  http://courtwatch.nl/ kun je de man/vrouw met naam noemen. Dat vinden ze meestal neit zo leuk.

Lees anders maar eens over de hoogste man secretaris-generaal justitie Joris Demmink en kliek rondom hem op klokkenluideronline.nl Je wordt er niet vrolijk van.

Ook al ben ik me er al jaren van bewust dat ik niet in een zg. rechtstaat woon dan toch ben ik toch altijd weer verbouwereerd te zien hoe ze voor het minste geringste gaan draaien en kuipen.

Sterkte.

br
door braaksel - May 28, 2009 om 11:05
10 Antwoorden / 3 Vragen

Imiddels voor zoveelste keer gerappeleerd in mijn zaak (zie eerdere post)  ...

De 920E die deurwaarder zou hebben teruggevorderd verdwijnt geheel en al in zijn zak. Dat zou zijn "loon" voor -al die- beslagen zijjn.

Hij zou weer beslag gaan leggen op rekening numer zoveel die inmiddels ook al wel weer leeggehaald zal zijn dan wel voorde schijn er een bedragje op hebben laten staan.

Ook al had ik al veel eerder mijn bedenkingen dan ben ik nu toch nog meer geneigd te denken ook opgelicht te zijn door LAVG gerechtsdeurwaarders. Maar ja ze overleggen geen papieren informeren niet steken alleen maar mijn geld in hun zak dus kan ik niets bewijzen.

V.w.b. jouw advocaat die niet te bereiken is het volgende.

Van iemand hoorde ik dat ze soms met tp contact hebben die dan in alle rust eerst zijn rekeningen kan leeg halen.

Kale kip niet plukken dat weten we allemaal echter dat is geen verklaring voor vreemde feit dat jouw advocaat zich schuil houdt je niet te woord wil staan en ook je mails niet beantwoord.

Laat je hier nog even weten hoe de zaak bij jou verder is verlopen ?

B.v. Deken of Orde gebeld ? en had dat resultaat ?