TeuntjeDK
door TeuntjeDK Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,

In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.

Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.

Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders zou het abonnement tijdelijk op stop gezet worden.

Hierop heb ik gemaild hoe dit kan, ik had immers zelf een opzegging aangevraagd.

Nooit antwoord op gehad, wel werd er een incassobureau ingeschakeld.

Ik heb dit burea, en trouw gecontacteerd, nooit meer wat gehoord van trouw.

Maanden later krijg ik ineens een mail dat mijn abonnement weer actief is, gelijk gevolgd, een minuut later, door een mail dat deze opgezegd is, en er is van 3 maanden een bedrag afgeschreven. Verder geen enkele uitleg of reactie op mijn corespondentie.

Via de telefoon begrijp ik op 27 maart dat ik niet op zou kunnen zeggen omdat ik een digitaal abonnement zou hebben.

Waarom mij dit niet verteld is? Hoe ik dan de opzegging aan kon vragen? Waar ik dit in de voorwaarden kan vinden? De beste jongen had geen idee maar dit had zijn leidinggevende gezegd.

Ik moest maar weer een mailtje sturen met de mail dat ik een bevestiging zou ontvangen (een aankondiging voor een bevestiging, snap je hem nog?)

Dit heb ik gedaan en hier komt als antwoord op dat ze een bevestiging nodig hebben, maar deze heb ik juist nooit ontvangen.

Om GEK van te worden toch.

Ik weet wel zeker dat ik op kon zeggen, anders kan ik toch de procedure hiervoor online ook niet doorlopen. Alles is digitaal. Bovendien heb ik geen digitaal abonnement maar de zaterdageditie.

En voor zover ik in de voorwaarden lees, geldt dit niet vroegtijdig op kunnen zeggen ook alleen voor het eerste jaar van een abonnement, en ik ben al lang langer dan een jaar lid. Ik weet zeker dat ik gewoon op kon zeggen met een opzegtermijn van een maand en dit is ook wat ik nu in de voorwaarden terugvind.

Maar er komt helaas allemaal geen reactie en geen antwoord op. Enkel steeds maar weer aanmaningen.

Ik wil best die ene maand nog betalen als die stornering te vroeg bleek maar niet 3 maanden en al helemaal geen incassobureaukosten.

Ik ben er wel heel goed klaar mee maar weet niet zo goed wat ik nu moet doen als het via de mail en telefonisch niet goed gaat.

Heeft iemand een idee?

849 7 Rapporteer
Ke
door Keesje39 - Apr 22, 2024 om 16:11
27 Antwoorden / Vragen

Zoek in het colofon het postadres op, waag er een postzegel aan en schrijf een brief. Sluit eventuele papieren bewijsstukken bij.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 22, 2024 om 16:19
2071 Antwoorden / Vragen

Nee, gewoon de discussie afmaken. Of u mocht wel opzeggen of mocht dat niet. Als u mocht opzeggen heeft u dat gedaan als u niet mocht opzeggen bent u nog wat verschuldigd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2024 om 16:22
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze om nader contact te hebben   https://opzeggen.trouw.nl/          https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/service

 Uw vraag is wel merkwaardig omdat bij een dagblad er als een jaar is afgelopen met kan opzeggen met een maand opzegtermijn.
Om die reden heb ik wel de vraag bij wie resp. hoe u dan heeft opgezegd en ik hoop niet via een opzegservice die meestal als eerste op het i-net met een zoekmachine wordt gevonden. Indien het probleem zich blijft voordoen en u heeft wel degelijk op de wijze als men bij DGP aangeeft opgezegd dan kan dit een optie zijn: https://www.degeschillencommissie.nl/
Zend dan wel eerst een brief aangetekend zoals in het antwoord hiervoor (@Keesje 38) is geadviseerd en het antwoord voor u negatief is of uitblijft. .

sira
door sira - Apr 22, 2024 om 17:56
2348 Antwoorden / 24 Vragen

TROUW

Wat is mijn opzegtermijn?

Dit is afhankelijk van het soort abonnement dat u heeft. Als u gebruiktmaakt van een aanbieding, dan kunt u het abonnement opzeggen tegen het einde van de kortingsperiode. Dat kan tot een maand voor het einde. Betaalt u het reguliere tarief, dan is de opzegtermijn één maand.

Ik wil mijn abonnement opzeggen, maar mijn contractperiode is nog niet afgelopen. Wat nu?

Wilt u Trouw opzeggen, maar is uw kortingsperiode nog niet afgelopen? U kunt gewoon opzeggen en het abonnement zal dan worden beëindigd met ingang van de einddatum van de kortingsperiode. De minimale opzegtermijn is altijd één maand.

Heeft u via deze pagina opgezegd:
https://opzeggen.trouw.nl/?utm_medium=interne_referral&utm_content=mijnomgeving&otag=t2ejen&utm_source=tr

marita5
door marita5 - Apr 22, 2024 om 19:25
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Teuntjedk ,

Lees hier de voorwaarden , m.n. art 9 , klik op de rode regel .

https://www.trouw.nl/kcc/Algemene%20Leveringsvoorwaarden%20abonnementen%20Trouw.pdf

Re
door Reinier182 - Apr 23, 2024 om 10:28
163 Antwoorden / Vragen

Betalingen van abonnementen storneren is nooit goed. Het is betalen en gaan berekenen om dan terug te storten bij afsluiten. Door te storneren geeft hun computer aan er is niet betaalt en komt in actie en maakt je wanbetaler. Contact zoeken met een persoon daar die bevoegd is dit goed af te handelen is nodig. Probeer via de telefoon en anders een andere manier contact te leggen om over het probleem te praten en op te lossen. Incassobureaus en deurwaarders dan lopen de kosten alleen maar op.

1paul
door 1paul - Apr 23, 2024 om 16:06
3156 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt zo te lezen alles al gedaan, stuur ze nog eenmaal een mail met daarin, kort en bondig vooral, je verhaal en dat je niet van plan bent om te gaan betalen niet via incassobureau nog via een andere weg en dat je een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet!!

ondertussen moet je wel aan alle voorwaarden voldaan hebben natuurlijk en al je mail verkeer enz goed bewaren, komt er een incassobureau dan geef je deze hetzelfde antwoord, vergeet ook niet om de incasso te storneren maar OOK te blokkeren zodat ze geen geld meer af kunnen schrijven..