Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

TeuntjeDK
TeuntjeDK - 22-04-2024 16:07:13
Geldzaken & Recht

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,

in november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij trouw (van dpg media) opzeggen. via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.

hier is echter nooit een antwoord op gekomen.

ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders zou het abonnement tijdelijk op stop gezet worden.

hierop heb ik gemaild hoe dit kan, ik had immers zelf een opzegging aangevraagd.

nooit antwoord op gehad, wel werd er een incassobureau ingeschakeld.

ik heb dit burea, en trouw gecontacteerd, nooit meer wat gehoord van trouw.


maanden later krijg ik ineens een mail dat mijn abonnement weer actief is, gelijk gevolgd, een minuut later, door een mail dat deze opgezegd is, en er is van 3 maanden een bedrag afgeschreven. verder geen enkele uitleg of reactie op mijn corespondentie.

via de telefoon begrijp ik op 27 maart dat ik niet op zou kunnen zeggen omdat ik een digitaal abonnement zou hebben.

waarom mij dit niet verteld is? hoe ik dan de opzegging aan kon vragen? waar ik dit in de voorwaarden kan vinden? de beste jongen had geen idee maar dit had zijn leidinggevende gezegd.

ik moest maar weer een mailtje sturen met de mail dat ik een bevestiging zou ontvangen (een aankondiging voor een bevestiging, snap je hem nog?)

dit heb ik gedaan en hier komt als antwoord op dat ze een bevestiging nodig hebben, maar deze heb ik juist nooit ontvangen.

om gek van te worden toch.

ik weet wel zeker dat ik op kon zeggen, anders kan ik toch de procedure hiervoor online ook niet doorlopen. alles is digitaal. bovendien heb ik geen digitaal abonnement maar de zaterdageditie.

en voor zover ik in de voorwaarden lees, geldt dit niet vroegtijdig op kunnen zeggen ook alleen voor het eerste jaar van een abonnement, en ik ben al lang langer dan een jaar lid. ik weet zeker dat ik gewoon op kon zeggen met een opzegtermijn van een maand en dit is ook wat ik nu in de voorwaarden terugvind.

maar er komt helaas allemaal geen reactie en geen antwoord op. enkel steeds maar weer aanmaningen.

ik wil best die ene maand nog betalen als die stornering te vroeg bleek maar niet 3 maanden en al helemaal geen incassobureaukosten.

ik ben er wel heel goed klaar mee maar weet niet zo goed wat ik nu moet doen als het via de mail en telefonisch niet goed gaat.

heeft iemand een idee?