mo
door mokum85 Apr 15, 2014 om 08:18
Geldzaken & recht

Veel te hoge waterrekening

Goedemorgen,

Gister werd mijn eerste waterrekening geincasseerd en tot mijn schrik was dit 84 euro.
Nadat ik inlogde op "mijn waternet" zag ik dat dit voor maart was en dat de factuur van ook 84 euro van april ook al klaarstaat, met andere woorden betaal ik dat per maand.
Ik woon in een flat met vriendin dus hoe komen hun aan zon abnormale schatting? ligt dit aan de vorige bewoner?

3893 5 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Apr 15, 2014 om 08:25
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Bij Waternet betaald u niet alleen voor het gebruik van water. Waternet int ook waterschapsbelasting van waterschap Amstel, Gooi en Vecht. En het bedrag van € 84,-- klinkt als de waterschapsbelasting.

jantje7
door jantje7 - Apr 15, 2014 om 08:34
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als het alleen voor waterverbruik en eventueel voor het waterschap is het bedrag nog veel te hoog. Waarschijnlijk moet dit rond de € 30,- liggen. Neem even contact op met uw leverancier.

mo
door mokum85 - Apr 15, 2014 om 08:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al mijn waterbelasting binnen. Dit is dus puur waterverbruik.

mo
door monica010 - Apr 15, 2014 om 09:00
71 Antwoorden / 0 Vragen

Dan kunt u gewoon de leverancier bellen en een lager voorschot afspreken. Bij de jaarlijkse afrekening ziet u dan wel of u moet bijbetalen of dat u nog wat terug krijgt.

zoekster
door zoekster - Apr 15, 2014 om 09:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt het beste een mail sturen via de klachtenoptie van waternet. Kijk op de site. Dan wordt u opgebeld door iemand die zich al in uw problematiek heeft verdiept. Tenzij er ergens een lek is bij u (bijv. de wc blijft stromen), lijkt dit bedrag me veel te hoog.