ha
door hanskuijpers Jan 25, 2013 om 12:32
Geldzaken & recht

Veilig mobiel bankieren

Als ik via de App van ING een overschrijving doe, wordt om de 5 cijferige pincode gevraagd, dit is dezelfde code als waarmee ik inlog op de App. Men vraagt niet om TAN-codes. Ik maak me zorgen of de beveiliging hierdoor minder is dan bij betalen via de pc waarbij TAN codes verplicht zijn.

Groet, Hans

1256 1 Rapporteer

jo
door jorisw - Jan 25, 2013 om 12:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is net zo veilig. Bij de activering heb je een TAN code moeten invoeren om aan te tonen dat jij de gebruiker van die app bent. Bij internetbankieren via de browser kan je vanaf een willekeurige computer inloggen. Met de smartphone app alleen van het device waarop je de app hebt geactiveerd. Als iemand anders de app aan jouw bankrekening wil koppelen lukt dat niet, omdat alleen jij dat kan activeren (en daarvoor heb je jouw user id/password nodig en jouw TAN codes.

En voor het geval je telefoon wordt gestolen: je moet 2 PIN codes hebben voordat je een overboeking kunt. De PIN van je telefoon en de PIN van de app.