ga
door gasselt Mar 5, 2013 om 23:00
Geldzaken & recht

Verhoging vastrecht bij vervanging watermeter

Wij kregen een bericht dat onze watermeter (nu 2,5m3/h) vervangen gaat worden. De nieuwe meter wordt echter 1,5m3/h. Voor de 2,5m3/h gaat men vervolgens meer vastrecht betalen dan nu het geval is (+58%). Kan dit zomaar, kunnen we hier bezwaar tegen maken? Uit hun calculatiemodel komt het advies "2,5 m3/h behouden", dit hebben wij in onze situatie ook nodig.

1125 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2013 om 23:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt in uw situatie 2,5 m3 /h nodig? Hebt u dan een wasserij of zo?

jantje7
door jantje7 - Mar 6, 2013 om 08:10
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Een gezin met 2 kinderen gebruik 2,5 m3/h per week.
Waarschijnlijk bent u bedrijfsmatig bezig.
Zowel bij gas als bij elektriciteit is het gebruikelijk dat u voor een grotere meter meer betaald.
Dus waarschijnlijk zal dit ook wel mogen.

Jantje