tp
door tpmschouten May 4, 2015 om 11:44
Geldzaken & recht

Waar blijft mijn geld?

Geachte Kassa,
Op 1 mei hebben wij via ING geld over gemaakt. Op 3 mei kregen wij een mail waar of het geld bleef. op 4 mei zagen wij in de afschriften dat het verwerkt was. Bij navraag bij de ING waar het geld in de tussentijd bleef kon men geen antwoord geven. Het had iets te maken met "boekingsronde". Feit is dat het geld op 1 mei is afgeschreven en op 4 mei bij de begunstigde is bijgeschreven. Misschien kan Kassa hier antwoord op geven of onderzoek doen waar het geld (van een heleboel Nederlanders) in de tussentijd blijft.
M.vr.gr.

D. Schouten

1355 9 Rapporteer

bo
door boiler - May 4, 2015 om 11:48
64 Antwoorden / 0 Vragen

In het weekend worden geen overboekingen verwerkt....alom bekend.Geld zweeft rond in de virtuele wereld.
Is al jaren zo. En waarom spreekt u namens "een heleboel Nederlanders"?

Cookies
door Cookies - May 4, 2015 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En op 1 mei, de dag van de arbeid, vonden ook geen overboekingen plaats. Dus dan wordt het inderdaad 4 mei.

Ik maak me er verder niet druk over, maar ik vind het in deze tijd gewoon bezopen dat er op 1 mei door ambtenaren, bankmedewerkers enz. niet gewerkt wordt en dat banktransacties in het weekend gewoon plat liggen (om het zo maar even te noemen).

ro
door ron530 - May 4, 2015 om 12:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het klopt dat er in het weekend geen overboekingen worden gedaan. De afschrijving is wel zichtbaar op mijn ing maar de betaling betreft een reservering. De eerst volgende werkdag wordt de betaling definitief verwerkt en staat dan ook op rekening van de begunstigde bijgeschreven.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2015 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zal de betaling niet van Ing naar Ing geweest zijn. En in het weekend is er geen betalingsverkeer. Was trouwens altijd al zo.

edrick3
door edrick3 - May 4, 2015 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tpmschouten,

Dat mag toch bekend verondersteld worden?
Staat ook allemaal duidelijk op de site aangegeven: klik hier.

Neemt niet weg dat dat met internetbankieren natuurlijk ook sneller zou kunnen gaan.
Maar van die dag(en) dat het geld 'rondzweeft' hebben ze natuurlijk wel de rente.

Met vr.gr.

door 14peter - May 4, 2015 om 13:17
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 4 mei 2015, 12:45]
Maar van die dag(en) dat het geld 'rondzweeft' hebben ze natuurlijk wel de rente.

Ja, de rente. Laten we voor het gemak even 1% op jaarbasis aanhouden, dan is dat over drie dagen 0,008%... dat zal wel zoden aan de dijk zetten voor de bank.

valerius-2
door valerius-2 - May 4, 2015 om 14:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=14peter schreef op maandag 4 mei 2015, 13:17][quote=edrick3 schreef op maandag 4 mei 2015, 12:45]
Maar van die dag(en) dat het geld 'rondzweeft' hebben ze natuurlijk wel de rente.

Ja, de rente. Laten we voor het gemak even 1% op jaarbasis aanhouden, dan is dat over drie dagen 0,008%... dat zal wel zoden aan de dijk zetten voor de bank.

Voor een klein is dat natuurlijk waar maar vele kleintjes maken een heel groot bedrag, Maar dan moeten het wel miljoenen zijn.

akkerdistel
door akkerdistel - May 4, 2015 om 19:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij zijn de banken op 4 en 5 mei ook nog vrij, dus woensdag is het pas zichtbaar.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2015 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 4 mei 2015, 19:13]Volgens mij zijn de banken op 4 en 5 mei ook nog vrij, dus woensdag is het pas zichtbaar.

Banken op 4 en 5 mei vrij? Dacht het niet.