he
door hermces Mar 14, 2012 om 14:48
Geldzaken & recht

(woeker?)polis

in december 1991 heb ik een rendement beleggingspolis afgesloten bij de abnamro, met een eerste inleg van 2269,03 euro, en daarna jaarlijks 680,67 euro t/m dec 2010; totale inleg 13159,75 euro. De polis liep oorspronkelijk bij UAP verzekeringen (vlg polis), en blijkt nu bij Reaal te lopen (vlg informatie abnamro). Mijn contractpartner is m.i. de abnamro bank. De polis liep af op 8 december 2011. Ondanks herhaaldelijk aandringen is er tot op heden niets uitbetaald. De abnamro verschuift da verantwoordelijkheiud naar Reaal. Het bedrag schat ik op rond de 16.000,00 Euro. Hoe kan ik uitbetaling afdwingen; kan ik rente eisen op de periode na 8 december 2011??

Herman Schryvers
Rijswijk

2051 6 Rapporteer

jo
door jongejonge - Mar 14, 2012 om 18:32
25 Antwoorden / 0 Vragen

Als de polis is ondergebracht bij Reaal, zullen zij u een offerte dienen te verstrekken voor de aankoop van een oudedagslijfrente. Eventueel kunt u met de opgave naar een tussenpersoon voor het laten maken van offertes van een direkt ingaande lijfrente bij andere verzekeringsmaatschappijen.

Het is inderdaad gebruikelijk dat als er een ruime termijn zit tussen de expiratiedatum van de polis en de ingangsdatum van de lijfrente, er rente wordt vergoed.

Mocht u besluiten om het kapitaal over te dragen naar een andere verzekeringsmaatschappij voor de aankoop van de lijfrente, dan dient u rekening tehouden met het feit dat het kapitaal, vermeerderd met de rente, eerst door de andere verzekeringsmaatschappij ontvangen moet zijn, voordat u de eerste uitkering ontvangt. Ook zal eerst een nieuwe polis worden opgemaakt. Dit alles kan enkele dagen duren. De rente zal dan worden berekend over de periode van expiratiedatum tot de datum waarop het geld wordt overgemaakt naar de nieuwe verzekeringsmaatschappij.

Als de lijfrente wordt aangekocht bij Reaal zelf, dan is het gebruikelijk dat er rente over het kapitaal wordt vergoed van de expiratiedatum tot de datum waarop de lijfrente ingaat.

vvofa
door vvofa - Mar 15, 2012 om 13:34
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer of mevrouw,

UAP is overgenomen door Reaal verzekeringen. U kunt een aangetekende brief met een kopie van de polis toezenden aan hen. In deze brief stelt u Reaal in gebreke en verzoekt u hen (zonodig sommeert u hen) om binnen een redelijke termijn (10 werkdagen) aan uw verzoek tot uitbetaling te voldoen. Verder stelt u hen aansprakelijk voor alle geleden en nog te lijden schade als gevolg van hun handelen. Succes! Ron van der Steen Kijk ook eens op www.vvofa.nl voor meer informatie

abnamro
door abnamro - Mar 20, 2012 om 17:00
142 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hermces schreef op woensdag 14 mrt 2012, 14:48]in december 1991 heb ik een rendement beleggingspolis afgesloten bij de abnamro, met een eerste inleg van 2269,03 euro, en daarna jaarlijks 680,67 euro t/m dec 2010; totale inleg 13159,75 euro. De polis liep oorspronkelijk bij UAP verzekeringen (vlg polis), en blijkt nu bij Reaal te lopen (vlg informatie abnamro). Mijn contractpartner is m.i. de abnamro bank. De polis liep af op 8 december 2011. Ondanks herhaaldelijk aandringen is er tot op heden niets uitbetaald. De abnamro verschuift da verantwoordelijkheiud naar Reaal. Het bedrag schat ik op rond de 16.000,00 Euro. Hoe kan ik uitbetaling afdwingen; kan ik rente eisen op de periode na 8 december 2011??

Herman Schryvers
Rijswijk

Geachte heer Schrijver,

Vervelend om te horen dat u nog wacht op de uitkering van uw polis. Ik wil graag dit probleem met u oplossen. Hiervoor zou ik graag met u in telefonisch contact komen om er voor te zorgen dat u het bedrag zo spoedig mogelijk uitgekeerd krijgt. Vindt u dit prettig stuur dan uw telefoonnummer in een e-mailbericht aan ons, dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op. Ons adres is webcare@nl.abnamro.com.

Met vriendelijke groet,

R. Turner
ABN AMRO Webcare

he
door hermces - Apr 1, 2012 om 14:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=abnamro schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 17:00][quote=hermces schreef op woensdag 14 mrt 2012, 14:48]in december 1991 heb ik een rendement beleggingspolis afgesloten bij de abnamro, met een eerste inleg van 2269,03 euro, en daarna jaarlijks 680,67 euro t/m dec 2010; totale inleg 13159,75 euro. De polis liep oorspronkelijk bij UAP verzekeringen (vlg polis), en blijkt nu bij Reaal te lopen (vlg informatie abnamro). Mijn contractpartner is m.i. de abnamro bank. De polis liep af op 8 december 2011. Ondanks herhaaldelijk aandringen is er tot op heden niets uitbetaald. De abnamro verschuift da verantwoordelijkheiud naar Reaal. Het bedrag schat ik op rond de 16.000,00 Euro. Hoe kan ik uitbetaling afdwingen; kan ik rente eisen op de periode na 8 december 2011??

Herman Schryvers
Rijswijk

Geachte heer Schrijver,

Vervelend om te horen dat u nog wacht op de uitkering van uw polis. Ik wil graag dit probleem met u oplossen. Hiervoor zou ik graag met u in telefonisch contact komen om er voor te zorgen dat u het bedrag zo spoedig mogelijk uitgekeerd krijgt. Vindt u dit prettig stuur dan uw telefoonnummer in een e-mailbericht aan ons, dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op. Ons adres is webcare@nl.abnamro.com.

Met vriendelijke groet,

R. Turner
ABN AMRO Webcare

Na deze mail werd ik door de abnamro gebeld (dus mijn contractpartner is de abnamro). Ik zou post gehad hebben/alsnog krijgen. Daarvan is niets uitgekomen. Na een herhaalde mail mijnerzijds reageerde de abnamro niet meer. Dit neemt nu Kafkaiaanse vormen aan. En ondertussen teert de bank al 4 maanden op mijn geld.

Herman Schryvers

jo
door jongejonge - Apr 3, 2012 om 00:31
25 Antwoorden / 0 Vragen

Zit net even te denken: zijn de (nieuwe) adresgegevens bij Reaal bekend? Anders kunnen ze geen offerte versturen.

En anders een kopie van de oude UAP-polis opsturen naar Reaal met de (nieuwe) adresgegevens. Dan lijkt het mij dat de polis wel vindbaar moet zijn in het administratief systeem.

vvofa
door vvofa - Apr 3, 2012 om 23:58
7 Antwoorden / 0 Vragen

@hermces, contractpartij is Reaal, dus daarmee dient u contact op te nemen. Voor bijstand en informatie kunt u bellen met de VVOFA (klik hier voor gegevens)