All-in Onderhoudscontract cv ketel ja of nee
Bijna twee jaar geleden hebben wij een nieuwe cv ketel aangeschaft. Dit is de Remeha Calenta c40CW5. Er is ons een aanbieding gedaan van een all-in onderhoudscontract, hetgeen inhoudt: 1x per 2 jr. onderhoud, incl. het "gratis" verhelpen van storingen zonder voorrijkosten en arbeidsloon, ook geen materiaalkosten. Kosten: € 100,-- per jaar, gedurende 12 jr. Is dit nou een aanrader of niet?
Mij bekruipt het gevoel dat ik in ieder geval € 200,-- kwijt ben voor één onderhoudsbeurt om de 2 jr., en dat het contract verleden tijd is tegen de tijd dat er echt mankementen komen. Zouden losse onderhoudsbeurten, bijv. 1x per jr., en het geld opzijleggen voor evt. reparaties, niet een betere keus zijn? Wat denken jullie dat wijsheid is? Hoe pakken jullie dit aan?
Qua prijs is het reëel, maar onderhoud hoor je eigenlijk 1x per jaar te doen. Bij een storing heb je je geld er al snel weer uit en je hebt ook de zekerheid dat je direct geholpen wordt.
Hallo,
U moet goed kijken/lezen wat de exacte voorwaarden zijn.
Ik heb een all in onderhoudscontract van Inhome.
Dat geeft 24uur/7dagen service.
Je belt de helpdesk en wordt direct geholpen.
De monteur verschijnt binnen redelijke tijd en helpt direct.
Als de monteur nog ergens bezig is, dan belt hij en geeft de tijd aan van verschijnen.
Geen voorrijkosten, geen onderdelen kosten, geen werkloon.
Al diverse keren gebruik van [moeten] maken.
IK vindt het de moeite en het geld waard.
Ik betaal €12.79/maand.
Vr.gr. poltol
Voor die 12 (jaar) x100 euro per jaar heb je ook een nieuwe zo te zien.
Klik > Hier
Moeilijk te beslissen welk risico je zelf wilt nemen.
Één ding kan ik je wel adviseren.
Als je toch besluit een onderhouds-contract aan te gaan, kijk heel goed uit bij wie en Google eerst op de naam van dat bedrijf!
Er is hier, en ook in vele andere fora, al heel wat ellende voorbij gekomen over bijvoorbeeld een bedrijf Feenstra.
Klik op Feenstra bij Kassa
Klik op Feenstra bij Tros-Radar
En zo is er op veel meer fora ellende over dat bedrijf te lezen, dus GOOGLE EERST OP ELKE NAAM DIE JE VIND, EN GOOGLE 2 KEER EN GOOGLE 3 KEER!
Het is een keuze. Als u nu 1200 euro kan reserveren en er jaarlijks een klein bedrag bij doet voor onderhoud,eens in de 2 jaar is gangbaar voor een moderne ketel, dan kunt u aan het eind van de rit goedkoper uit zijn. Nadeel is wel dat u bij een defect achter in de rij staat, ketels gaan voor het merendeel in de koude periode kapot laat dat nu de periode zijn dat er geen bedrijf te vinden is die op korte termijn kan komen repareren.
Wij hebben ook zo'n ketel en er zit gewoon garantie op ( de eerste 3 jaar). We hebben nog nooit een onderhoudsabonnement gehad en laten om de twee jaar de boel na kijken. Misschien hebben we geluk maar het is maar net wat voor "risico " je wilt lopen.
Heb wel de indruk dat sommige onderhoudsabonnementen erg duur zijn.
Beste Petronette,
Als eerste ga ik al het bovenstaande enigzins verwijzen naar het rijk ter fabelen.
IEDER gastoestel heeft periodiek onderhoud nodig !!
Dit houdt in de regel in dat er gewerkt dient te worden volgens voorschrift van de fabrikant, in uw geval Remeha.
Het type Calenta geeft "zelf" aan wanneer deze toe is aan een servicebeurt, dit is afhankelijk van de intensiteit van het gebruik of te wel het aantal bedrijfsuren.
De interval wordt op uw cv ketel aangegeven als zijnde Service -A, Service-B en Service-C.
Vergelijk het enigzins met de huidige auto's die zelf de kilometers aftellen tot aan de volgende beurt.
Voor iedere servicebeurt van uw cv ketel is een complete onderhoudsset beschikbaar, bij een service-A bestaat o.a. uit 1x branderpakking, o-ringenset tbv cv aansluiting en warmwater aansluiting.
Voor een dergelijk onderhoudsset ligt de prijs rond de 40 euro, uiteraard dient wanneer een servicebeurt wordt uitgevoerd de software zodanig worden ingesteld dat de volgende servicebeurt zich tijdig aandient, dit dient dus te gebeuren door een door Remeha erkende installateur die training heeft gehad van Remeha.
Met een dergelijke onderhoudsbeurt ben ik als ervaren servicemonteur 45 tot 60 min. bezig, iedere servicebeurt die korter duurd dan 40 min. daarvan durf ik te beweren dat dit onmogelijk is en het onderhoud niet naar behoren is uitgevoerd.
Als ik als voorbeeld het contract van het bedrijf waar ik werkzaam ben mag geven dan komt het er op neer dat de klant een bedrag groot 105 euro netto betaald per jaar (apr-apr & okt-okt) inclusief een volledige service/onderhoudsbeurt en 7 dagen per week recht op service bij storingen. Klanten met koudeklachten worden "altijd" dezelfde dag geholpen. Onderdelen zijn niet in de kosten opgenomen daar het onmogelijk is om voor alle fabrikanten en type cv ketels een contract samen te stellen.
Mijn advies is daarom...... kijk op de site van de fabrikant wie de installateur bij u in de buurt is met wie de fabrikant zaken doet. In geval van dat de installateur uw probleem niet kan oplossen kan hij altijd terugvallen op de fabrikant.
Een goed onderhouden cv ketel geeft buiten een veilig gevoel ook de beste resultaten in het stookgedrag en worden aanstaande mankementen tijdig gesignaleerd waardoor grote onkosten veelal voorkomen worden en blijven de energiekosten binnen de perken, uiteraard blijven er altijd uitzonderingen.
Met vriendelijke groet,
gompy2 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 13:46: Voor die 12 (jaar) x100 euro per jaar heb je ook een nieuwe zo te zien.
Klik > Hier
Moeilijk te beslissen welk risico je zelf wilt nemen.
Één ding kan ik je wel adviseren.
Als je toch besluit een onderhouds-contract aan te gaan, kijk heel goed uit bij wie en Google eerst op de naam van dat bedrijf!
Er is hier, en ook in vele andere fora, al heel wat ellende voorbij gekomen over bijvoorbeeld een bedrijf Feenstra.
Klik op Feenstra bij Kassa
Klik op Feenstra bij Tros-Radar
En zo is er op veel meer fora ellende over dat bedrijf te lezen, dus GOOGLE EERST OP ELKE NAAM DIE JE VIND, EN GOOGLE 2 KEER EN GOOGLE 3 KEER!
Dat licht eraan wat voor een systeem men heef .Is het een warme lucht instalatie dan bent u gauw voor een nieuwe verwarmings element tussen de 4 en 5 duizend euro kwijt.
petronette schreef op vrijdag 30 nov 2012, 13:16: Bijna twee jaar geleden hebben wij een nieuwe cv ketel aangeschaft. Dit is de Remeha Calenta c40CW5. Er is ons een aanbieding gedaan van een all-in onderhoudscontract, hetgeen inhoudt: 1x per 2 jr. onderhoud, incl. het "gratis" verhelpen van storingen zonder voorrijkosten en arbeidsloon, ook geen materiaalkosten. Kosten: € 100,-- per jaar, gedurende 12 jr. Is dit nou een aanrader of niet?
Mij bekruipt het gevoel dat ik in ieder geval € 200,-- kwijt ben voor één onderhoudsbeurt om de 2 jr., en dat het contract verleden tijd is tegen de tijd dat er echt mankementen komen. Zouden losse onderhoudsbeurten, bijv. 1x per jr., en het geld opzijleggen voor evt. reparaties, niet een betere keus zijn? Wat denken jullie dat wijsheid is? Hoe pakken jullie dit aan?
Niet doen!
De meeste bedrijven hanteren de eerste twee jaren (garantieperiode) ook gratis onderhoud.
Zelf betaal ik voor een jaarlijkse onderhoud € 75,00 - € 45,00 onderhoud & € 30,00 voor een servicecontract per jaar (opzegbaar).
Dus eens per twee jaar voor een schoonmaakbeurt en een servicecontract is veels te veel en dan nog twaalf jaar aan vast zitten ook nog. Ik ben toch niet gek! Niet doen!
bij een all- in onderhoudscontract koop je een stukje zekerheid,de kosten staan over een langere periode vast.
ga wel na wat exact onder dit contract valt.
Dan over de cv-ketel, dit is een cv-ketel waarbij de ketel net als bij een auto zelf aangeeft wanneer en wat voor onderhoud nodig is nm een A,B of een C beurt.
De ketel geeft dmv een amber kleurig scherm+letter aan dat er onderhoud nodig en welk onderhoud er moet gebeuren.
het kan zo zijn dat binnen 1 jaar maar ook pas na 2 jaar aangeven wordt dat er onderhoud dient te worden uit gevoerd,het scherm van het cv-toestel kleurt 2 maand voordat onderhoud noodzakelijk is amberkleurig op en blijft dat totdat de ketel onderhoud gehad heeft.
het systeem wordt beschreven in het onderhoudsboekje wat bij de ketel meegeleverd is en dient na eerste ingebruik-stelling ingevuld te worden en bewaard om de OH-beurt op af te stempelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer