Claim van woningbouwvereniging Alliantie!
Ik ben sinds begin dit jaar bezig met een claim van mijn zonnepanelen die de alliantie weigert te behandelen. Ik kwam er begin dit jaar achter dat mijn zonnepanelen stuk waren en niet werkte. Ik heb contact met de alliantie gehad en die stuurde een installateur van een ander bedrijf. Prima zonnepanelen zijn gemaakt toen werd ik er op geattendeerd dat ik een claim mocht indienen voor de kosten die maanden niet zijn doorberekend aan mij maar ook de servicekosten die ik de alliantie elke maand betaal hiervoor.
ik heb inmiddels meer dan 15 keer contact met hem gezocht zowel telefonisch, per chat per contactformulier. Elke keer het zelfde riedeltje uw claim wordt opgepakt en u dient nog even geduld te hebben. Elke keer hetzelfde verhaal. Wanneer ik vraag of een teamleider dit op kan pakken wordt er gezegd ze nemen contact met u op. Weer wordt er niks gedaan. Vandaag wordt ik gebeld door een installateur die een afspraak wil maken om de zonnepanelen te maken?! ik snap er niks meer van want ze werken al maanden en ik wacht gewoon op mijn claim! ik word niet serieus genomen en van het kastje naar de muur gestuurd mijn vraag is wat kan ik hiermee doen? Is er een instantie die mij kan helpen om mijn rechten te halen van al mijn tijd en moeite en ervoor zorgt dat die claim een keer wordt opgepakt?
Geachte Saradem,
Neem contact op met de bewonerscommissie van uw complex.
Als die er niet is,dan kunt u met buren er 1 oprichten .
https://www.woonbond.nl/sloop-en-renovatie/bewonerscommissie/rechten-plichten-en-taken-bewonerscommissies
Bij vraag en antwoord staat bij punt 17 een klachtformulier.
https://dezoncorporatie.de-alliantie.nl/vraag-antwoord/
https://info.dezoncorporatie.nl/klacht/
Hallo Saradem ,
Lees hier eens , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.de-alliantie.nl/klachtencommissie/
Als ik u was zou ik niet teveel van de claim verwachten.
Want als de zonnepanelen maandenlang niet werken en pas na maanden daarvan melding hebt gemaakt, is De Alliantie in beginsel niet verantwoordelijk voor de schade die u hebt opgelopen in de periode vóór uw melding.
Alleen als de tussen uw melding en de daadwerkelijke reparatie een lange termijn zit (langer dan 'redelijk') heeft u wettelijk gezien recht op een schadevergoeding. Uiteraard kan er in uw contract een ruimere regeling zijn opgenomen dan waar u wettelijk recht op heeft, daarvoor zult u uw contract er bij moeten pakken.
Dat ligt er maar helemaal aan: als er bij de servicekosten monitoring van de zonnepanelen zit, dan heeft de andere partij zijn werk niet gedaan. Dus ingebrekestelling
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer