sa
door saradem Jul 18, 2023 om 12:19
Huishouden & energie

Claim van woningbouwvereniging Alliantie!

Ik ben sinds begin dit jaar bezig met een claim van mijn zonnepanelen die de alliantie weigert te behandelen. Ik kwam er begin dit jaar achter dat mijn zonnepanelen stuk waren en niet werkte. Ik heb contact met de alliantie gehad en die stuurde een installateur van een ander bedrijf. Prima zonnepanelen zijn gemaakt toen werd ik er op geattendeerd dat ik een claim mocht indienen voor de kosten die maanden niet zijn doorberekend aan mij maar ook de servicekosten die ik de alliantie elke maand betaal hiervoor.

ik heb inmiddels meer dan 15 keer contact met hem gezocht zowel telefonisch, per chat per contactformulier. Elke keer het zelfde riedeltje uw claim wordt opgepakt en u dient nog even geduld te hebben. Elke keer hetzelfde verhaal. Wanneer ik vraag of een teamleider dit op kan pakken wordt er gezegd ze nemen contact met u op. Weer wordt er niks gedaan. Vandaag wordt ik gebeld door een installateur die een afspraak wil maken om de zonnepanelen te maken?! ik snap er niks meer van want ze werken al maanden en ik wacht gewoon op mijn claim! ik word niet serieus genomen en van het kastje naar de muur gestuurd mijn vraag is wat kan ik hiermee doen? Is er een instantie die mij kan helpen om mijn rechten te halen van al mijn tijd en moeite en ervoor zorgt dat die claim een keer wordt opgepakt?

6589 5 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Jul 18, 2023 om 12:27
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Naar de Huurcommissie stappen c.q. daar een klachtenformulier invullen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 18, 2023 om 12:33
1783 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Saradem,

Neem contact op met de bewonerscommissie van uw complex.

Als die er niet is,dan kunt u met buren er 1 oprichten .

https://www.woonbond.nl/sloop-en-renovatie/bewonerscommissie/rechten-plichten-en-taken-bewonerscommissies

marita5
door marita5 - Jul 18, 2023 om 16:37
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Saradem ,

Lees hier eens , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.de-alliantie.nl/klachtencommissie/

Iv
door Ivo W - Jul 18, 2023 om 18:45
734 Antwoorden / Vragen

Als ik u was zou ik niet teveel van de claim verwachten.

Want als de zonnepanelen maandenlang niet werken en pas na maanden daarvan melding hebt gemaakt, is De Alliantie in beginsel niet verantwoordelijk voor de schade die u hebt opgelopen in de periode vóór uw melding.

Alleen als de tussen uw melding en de daadwerkelijke reparatie een lange termijn zit (langer dan 'redelijk') heeft u wettelijk gezien recht op een schadevergoeding. Uiteraard kan er in uw contract een ruimere regeling zijn opgenomen dan waar u wettelijk recht op heeft, daarvoor zult u uw contract er bij moeten pakken.

il
door iljaha Jul 19, 2023 om 11:26
179 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ligt er maar helemaal aan: als er bij de servicekosten monitoring van de zonnepanelen zit, dan heeft de andere partij zijn werk niet gedaan. Dus ingebrekestelling