Coulance IKEA
Heb bij IKEA een keuken gekocht, na iets meer dan een maand gooit IKEA de keukens in de aanbieding, 10% korting op de keuken (alleen de kale keuken), balen is dat, had het wel willen weten, dan had ik een paar weken gewacht. IKEA heeft een coulanceregeling, maar alleen in de vestiging Delft. Daar kun je alsnog 10% korting krijgen in de vorm vaneen tegoedcard wanneer je binnen 30 voor de actie de keuken hebt aan geschaft. Mag en kan dit? dat een landelijke keten (1website, meerdere winkels) andere voorwaarden gehanteerd worden? en moet een winkel je niet informeren van een op de rol staande actie?
Je hebt nergens recht op, dus er valt niets te eisen.
Filialen mogen hun eigen beleid voeren, ook daar kunt u geen rechten aan ontlenen.
Beste baskluit,
natuurlijk erg balen dat ruim een maand nadat u de keuken aanschaft de keuken in de aanbieding gaat.
Men hoeft u niet te informeren over een 'op de rol staande actie'.
Hele grote kans zelfs dat men in de Ikea vestiging niet eens weet welke 'acties er op de rol staan'.
Gewoon dikke pech voor u dat u de keuken heeft aangeschaft toen deze niet in de aanbieding was.
Maar het had natuurlijk ook zo kunnen zijn dat net na uw aankoop de prijzen van de keukens met 10% waren verhoogd, dan had u geluk gehad.
Wettelijk gezien mag een vestiging de acties voeren (en coulance geven) die men wil (mits het hoofdkantoor het accepteert).
De acties en coulances zullen normaliter vanuit het hoofdkantoor aangegeven worden. Het mag en kan dus dat er een verschil in de coulance zit.
Dat heeft niets met de algemene voorwaarden of iets dergelijks te maken (die zijn nog precies hetzelfde). De coulance is een 'bonus' die nu blijkbaar alleen Ikea Delft geeft.
Als ik uw vraag lees dan komt u (ook als u uw keuken bij Ikea Delft had aangeschaft) niet in aanmerking voor de coulance (ruim een maand is meer dan 30 dagen).
U zou nog kunnen proberen via facebook uw bericht bij Ikea Nederland weg te zetten. Zie daar meer berichten staan van mensen die een aankoop gedaan hebben net voordat deze in de aanbieding gaat.
Als ik de volgende informatie goed begrijp dan werkt Ikea met een franchise model en is Ikea Delft daarbij een buitenbeentje, klik hier.
IKEA is een franchise organisatie dus iedere vestiging heeft een bepaalde mate van vrijheid in het te voeren beleid. Wat iedere vestiging doet zal voor een groot deel afhangen van de lokale concurrentie.
Het zou overigens ook raar zijn om klanten een maand van te voren al te waarschuwen voor aanbiedingen: dan valt de verkoop direct stil natuurlijk en dat kan geen enkel bedrijf zich veroorloven.
......en moet een winkel je niet informeren van een op de rol staande actie?.......
Nee, natuurlijk niet. Bovendien: wat is nou het probleem? Je krijgt die 10% korting toch? Vind het een nette oplossing van Ikea.
carola.83 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 10:00: ......en moet een winkel je niet informeren van een op de rol staande actie?.......
Nee, natuurlijk niet. Bovendien: wat is nou het probleem? Je krijgt die 10% korting toch? Vind het een nette oplossing van Ikea.
Waar zie jij staan dat TS 10% korting heeft gehad?
De vraagsteller vraagt of de winkel of de verkoper een op de rol staande actie moet melden. Stel u zelf eens de vraag of het verkopend personeel dat ook een maand van te voren ook werkelijk weet? Dat is uw anamnese. Waarschijnlijk zou u als de keuken 10 procent duurder was geworden ook niet zijn gaan bijbetalen.
Wat ik uit de vraag opmaak is dat IKEA nu de keukens met 10% in de verkoop doet, maar dat TS destijds de volle prijs heeft betaald... .
Overigens de enige keer dat ik van een winkel wel een tip kreeg was bij de GAMMA; we hadden een ratjetoe van kamerdeuren en hebben in één keer alle deuren in huis vervangen. Toen we naar bedoelde winkel gingen adviseerde de verkoper nog even een weekje met de aankoop te wachten omdat dan de kamerdeuren in de folder zouden komen met flinke korting. Was dus heel netjes van deze verkoper en we hebben zijn raad opgevolgd.
zoekster schreef op zaterdag 30 mei 2015, 10:56:carola.83 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 10:00: ......en moet een winkel je niet informeren van een op de rol staande actie?.......
Nee, natuurlijk niet. Bovendien: wat is nou het probleem? Je krijgt die 10% korting toch? Vind het een nette oplossing van Ikea.
Waar zie jij staan dat TS 10% korting heeft gehad?
Hij schrijft toch dat hij daar een tegoedbon voor kan krijgen. Wel, dat vind ik netjes, hoeven ze tenslotte niet te doen.
digioma schreef op zaterdag 30 mei 2015, 11:12: . Toen we naar bedoelde winkel gingen adviseerde de verkoper nog even een weekje met de aankoop te wachten omdat dan de kamerdeuren in de folder zouden komen met flinke korting. Was dus heel netjes van deze verkoper en we hebben zijn raad opgevolgd.
Da's inderdaad netjes van de verkoper, maar of zijn werkgever daar blij mee is, is nog maar de vraag. Hij werkt er nog wel?;-)
De meeste winkelketens krijgen een maandoverzicht van de wekelijkse aanbiedingen ze weten dus nog niet wat er de volgende maand in de aanbieding is. Het is ook een strategie want als in uw geval een keuken niet goed verkoopt (te weinig omzet genereert) gaat die keuken geheid de volgende maand in de aanbieding.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer