door wihebru Aug 26, 2015 om 09:27
Huishouden & energie

Garantie CV ketel

In december 2012 is er bij ons een CV-ketel Remeha Calente 40 C geplaatst. In oktober 2014 was er een lekkage in de ketel waardoor de aardlek de stroom uitschakelde. Er is toen onder garantie een driewegklep vervangen maar ik moest wel € 71,00 arbeidsloon betalen. Vorige week kreeg ik steeds een foutmelding E14 en bleek er weer water in de ketel te staan en is een hydroblok vervangen, deze klacht is al twee jaar bij Remeha bekend maar er werd verder niets aan gedaan. Omdat na het vervangen van het hydroblok de klacht nog steeds bleef bestaan is er voor een derde keer een monteur op bezoek geweest en hij constateerde een defecte printplaat en heeft deze vervangen.
Mijn vraag is: kan de printplaat defect zijn geworden doordat er meerdere keren (ook binnen de garantie) water in de ketel heeft gestaan en welke kosten moet ik wel of niet gaan betalen?

5150 4 Rapporteer

ph
door philip36 - Aug 26, 2015 om 10:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt uw vraag beter stellen op het forum van klusidee.
Daar worden de vragen o.a. beantwoord door servicemonteurs die meer op te hoogte zijn van de problemen met dit type cv ketel.
http://www.klusidee.nl/Forum/verwarming-en-gas-f5.html

Even registreren om de vraag te kunnen stellen.

pino123
door pino123 - Aug 26, 2015 om 12:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Water en vocht bij printplaten is natuurlijk nooit goed, maar het is ondoenlijk om hier te beoordelen of het een het gevolg is van het ander.

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2015 om 14:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet bij de verkoper zijn. Dan hoeft u ook geen voorrijkosten te betalen, want zo'n ketel mag dit soort mankementen na 2/3 jaar helemaal niet hebben. Dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging. Ook een printplaat moet langer mee gaan dan 2 jaar.

klik HIER dan weet u meer. U kunt ook nog bellen met Consuwijzer als u verdere hulp behoeft.

remeha
door remeha - Aug 27, 2015 om 15:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag wihebru,

We hebben uw bericht gelezen op deze pagina. Graag komen we in contact met u om de mogelijkheden en uw vragen te bespreken.

Wilt u daarom uw naw-gegevens aan ons toezenden (socialmedia@remeha.nl)?. Dan nemen we telefonisch contact met u op.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet / Best regards,
Remeha B.V.
Service & After Sales