jh
door jhbos78 May 30, 2014 om 13:56
Huishouden & energie

Garantie Keuken

Eind 2010 kochten wij een keuken bij Intreal in Uithuizen. Op hun advies inbouwapparatuur van Pelgrim/ATAG gekocht. Hierop zat immers liefst 5 jaar garantie, wanneer je meer dan vijf inbouw-producten kocht...
Echter, toen ging het scharnier van de koelkast stuk. Volgens Intreal viel dit niet onder garantie. Dit leek mij vreemd dus ik besloot de servicedesk te bellen voor liefst 40 cent/per minuut. Deze zouden me hierover terugbellen. Niet meer vernomen. Wel ontving ik het scharnier. Deze bleek Intreal op mijn naam online te hebben besteld (!). Omdat de koelkast niet meer afgesloten kon worden en er dus sprake was van spoed, besloten toch gebruik te maken van de monteur van Intreal. Dit was hun service, aldus Intreal. Van Pelgrim/ATAG ontvang ik alleen aanmaningen voor het scharnier. Ik vind dit alles bijzonder raar. Wat is nu garantie en wat is redelijk is deze?

482 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - May 30, 2014 om 14:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo jhbos78,

Zou m'n wachtwoord even veranderen.
Heb de redactie gevraagd de titel te editten (dat kun je niet zelf).

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2014 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nog nooit gehoord dat er een scharnier, in ieder geval binnen zo korte tijd, van een koelkast kapotging. Volgens mij zijn alleen deurrubbers uitgesloten.

Dit lijkt mij zeker onder de garantie te vallen. Maar van wie kreeg u vijf jaar garantie? En welke service desk hebt u gebeld?

jh
door jhbos78 - May 30, 2014 om 14:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 30 mei 2014, 14:04]Nog nooit gehoord dat er een scharnier, in ieder geval binnen zo korte tijd, van een koelkast kapotging. Volgens mij zijn alleen deurrubbers uitgesloten.

Dit lijkt mij zeker onder de garantie te vallen. Maar van wie kreeg u vijf jaar garantie? En welke service desk hebt u gebeld?

De garantie is van ATAG/Pelgrim. Deze servicedesk heb ik ook gebeld.

edrick3
door edrick3 - May 30, 2014 om 14:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@jhbos78,

Je moet voor aanspraak op garantie naar de verkopende partij gaan. In dit geval dus Intreal.
Kijk eens goed in de garantievoorwaarden wat daar in staat.
Beetje raar dat Intreal wél een scharnier bestelt, maar dat in rekening laat brengen.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer