hrdwerrorman
door hrdwerrorman Oct 31, 2016 om 19:38
Huishouden & energie

Hoe kan ik PUR (polyurtehaan)vlekken uit een donker nylonjack oplossen?

Een vallende spuitbus PUR barstte dicht bij mij open en spoot (niet door het ventiel) om zich heen, ook op mijn nylon jack.
Het oppervlakkige PolyURethaan heb ik z.s.m. weggekrabt en de rest wat in het weefsel zat geprobeerd op te lossen met achtereenvolgens spiritus, terpentine, thinner en aceton, zonder resultaat.

Waarmee zou ik de lichte vlekken kunnen verwijderen, zonder de donkerblauwe stof (polyamide/nylon) geweld aan te doen zodat er gaten in vallen?

Hardware ERrorMAN

5877 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2016 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien het hele jack verven, als het verwijderen niet lukt?

eclipse
door eclipse - Oct 31, 2016 om 19:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hoi hrdwerrorman nog  wat over van het jack ? :-) misschien dat nagellak remover nog  wat voor je ken doen, asceton,  en anders de raad van @ Tijger  afwegen..    denk dat je er nu genoeg chemische spulletjes op hebt gedaan, iig  niet in je gezicht  gehad , succes  ermee, we horen het wel

tijger1
door tijger1 Oct 31, 2016 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft al aceton gebruikt.

eclipse
door eclipse Oct 31, 2016 om 21:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

oké, dank je wel  :-)

overheen gelezen "stom"

marita5
door marita5 - Oct 31, 2016 om 20:14
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hrdwerrorman ,

Probeer eens met Dasty .

gerbera
door gerbera - Nov 1, 2016 om 12:28
7373 Antwoorden / 14 Vragen

lees ff hier; edit,
zag te laat dat u dat al had geprobeerd. (beetje dom hé)

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2016 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u het jack al eens gewoon gewassen?

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 1, 2016 om 13:22
641 Antwoorden / 77 Vragen

Aceton! Als dat niet helpt, dan lukt het alleen nog met een schaar.

aurora1
door aurora1 - Nov 2, 2016 om 00:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ossengalzeep, Biotex, groene zeep, afwasmiddel, (multifunctioneel: Dasty) zou ik proberen en daarmee vervolgens de machine in.
Verder zijn er allerhande "moderne" vlekkenverwijderaars, maar daar heb ik geen ervaring mee.