ba
door babaanne Apr 15, 2024 om 13:48
Huishouden & energie

Hoe kleurstof uit een tas halen?

Ik heb een potje met vloeibare kleurstof gekocht om in gebak te verwerken, maar deze heeft onderweg gelekt. Hoe krijg ik dit het beste uit mijn rugzak? Ik hoorde dat je maar 1x kan wassen en het daarna ingewassen is dus ik wil geen risico nemen.

590 3 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 15, 2024 om 14:29
2063 Antwoorden / Vragen

Eigenblijk verwacht ik dat voedselverf niet goed hecht op kleding en zou ik zoveel mogelijk proberen uit te spoelen met koud water en dan de wasmachine op 40º.
Die verf is geschikt voor consumptie, dus ik verwacht organisch, en dan zou indien nodig nabehandelen met zo'n actieve zuurstof product als 'oxy-nogwat' wellicht kunnen werken.

Thecla58
door Thecla58 - Apr 15, 2024 om 14:35
855 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heb je hier iets aan. Het gaat om kleurstoffen maar wellicht geldt het ook voor voedingskleurstoffen