aa
door aavd Oct 25, 2006 om 15:18
Huishouden & energie

Inbouw combi/magnetron boven koelkast

Bij ons is de combimagnetron/oven direct geplaatst boven de koelkast. In een inbouwkast. Bij gebruik van de oven loopt de temp. in de koelkast in 7 min. op tot 17 gr. Wie heeft hier ervaring mee ? De leverancier, in dit geval is Grando SenA in Dongen.

22127 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn de koelkast en de magnetron wel inbouw apparaten.

Heeft de inbouwkast wel voldoende ventilatie zowel onder als boven.

Belangrijker nog wat zegt de leverancier.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien de inbouwkast voldoende ruimte heeft moet het kunnen, De magnetron en koelkast moeten voldoende gescheiden zijn, dus onder de magnetron nog een plank van tenminste 18 mm waar deze op staat, dus niet op de koelkast..

Verder hebben de meeste magnetrons pootjes van ongeveer 3 cm hoog, en onder en boven een ventilatie rooster, warmte gaat omhoog, dus moet het kunnen... alleen als fout ingebouwde zou het wel snel kapot gaan.

Liefst een kast die vanachteren open is, en ook boven voldoende ventilatie heeft, dus tot plavond dicht mag ook niet..

zonder foto of tekening  kan ik het moeilijk beoordelen, maar er moeten voldoende gaten zitten,

1x onder koelkast,  1x onder magnetron, 1x boven magnetron, en nog 1x open ruimte of rooster boven het geheel...

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gozik zonder meer een goed antwoord.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ervaring.... dus telaat.... maar ik was dan ook een Echte Doe het Zelver.....helaas...

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een keolakst is het erg belangrijk goed te ventileren. Ik heb systemen gemaakt in keukens waardoor de ventilatie achter de koelkast beter werd. Door deze ventilatie hoeft de koelkast niet zo lang te draaien en bespaart dit ook aanzienlijk op elektriciteit